The Game Awards efekt výrazne vystrelil predaje

Mário Gurský

Hra Clair Obscur: Expedition 33 zažíva mimoriadne úspešné obdobie a ďalší silný impulz jej dodal The Game Awards efekt. Od vydania v apríli si titul získal výborné recenzie aj vysoké predaje. Vývojári v máji oznámili, že hra dosiahla hranicu 3,3 milióna predaných kópií. V októbri toto číslo narástlo na viac než 5 miliónov kusov naprieč všetkými platformami.

Po rekordných nomináciách na The Game Awards 17. novembra sa rast ešte zrýchlil. Podľa Alinea Analytics predala hra takmer 400-tisíc kópií navyše už v priebehu niekoľkých týždňov. Analytik Rhys Elliott odhaduje, že po samotnom udeľovaní cien pribudlo viac než ďalších 200-tisíc predajov.

- Reklama -

Steam dominuje, Game Pass láka nových hráčov

Elliott detailne rozobral rozloženie predajov. Až 76 percent kópií sa predalo na Steame, 21 percent pripadlo na PlayStation 5 a tri percentá na Xbox. Okrem toho približne 52-tisíc hráčov na Xboxe vyskúšalo Clair Obscur: Expedition 33 po prvý raz vďaka službe Game Pass.

Výrazný nárast vidieť aj v hráčskych štatistikách. Podľa SteamDB sa počet aktívnych hráčov po The Game Awards dramaticky zvýšil. Nedeľu pred ceremóniou zaznamenal Steam 22 759 hráčov. Nedeľu po podujatí ich už bolo 56 993, čo znamená nárast o viac než 34-tisíc hráčov v priebehu jediného týždňa.

Úspech oslovil aj politické špičky a fanúšikov

Na úspech hry zareagoval aj francúzsky prezident Emmanuel Macron. Vyhlásil, že víťazstvo v kategórii Hra roka je zdrojom „veľkej hrdosti pre Montpellier aj pre celé Francúzsko“. Ide o výnimočné uznanie pre štúdio Sandfall Interactive aj pre francúzsku hernú scénu.

- Reklama -

Počas The Game Awards vývojári zároveň oznámili vydanie dlhšie teasovanej expanzie, ktorá je dostupná pre všetkých hráčov. Rozšírenie prinieslo nový obsah aj náročných bossov, ktorí preverili schopnosti aj skúsených hráčov. Aj táto aktualizácia prispela k tomu, že The Game Awards efekt posilnil dlhodobú životnosť hry.

Clair Obscur potvrdzuje silu ocenení

Príbeh Clair Obscur: Expedition 33 ukazuje, aký veľký vplyv majú The Game Awards na viditeľnosť hier. Ocenenie Hra roka nielen potvrdilo kvalitu titulu, ale reálne zvýšilo predaje aj hráčsku základňu. Pre menšie a stredne veľké štúdiá ide o jasný dôkaz, že prestížne ceny môžu zásadne zmeniť komerčný osud hry.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x