Santa Ragione Horses predalo 18-tisíc kópií a splatilo dlhy po zákaze na Steame a Epicu

Mário Gurský

Hra Santa Ragione Horses sa po mimoriadne komplikovanom uvedení na trh dočkala aspoň čiastočne pozitívneho konca. Po kontroverzných zákazoch na Steame aj v Epic Games Store hrozilo, že štúdio Santa Ragione bude musieť ukončiť činnosť, ak sa hra nepredá. Teraz však vývojári potvrdili, že situácia sa stabilizovala.

Štúdio oznámilo, že Horses sa za niekoľko týždňov predalo vo viac než 18-tisíc kusoch. Tento výsledok priniesol približne 65-tisíc dolárov čistého príjmu. Santa Ragione vďaka tomu dokázalo splatiť pôžičky použité na dokončenie vývoja aj autorské honoráre pre tvorcu hry Andreu Lucca Borleru.

- Reklama -

Úľava po mesiacoch neistoty

Zakladateľ štúdia Pietro Righi Riva ešte pred vydaním priznal, že zákaz na Steame ohrozil samotnú existenciu firmy. Situáciu zhoršil aj fakt, že krátko pred vydaním zakázal distribúciu hry aj Epic Games Store. Vývojári tak prišli o dve najväčšie digitálne platformy pre PC hry.

Santa Ragione sa po vydaní poďakovalo hráčom aj médiám za podporu. Štúdio označilo splatenie dlhov za úspech a priznalo, že cíti výraznú úľavu. Zároveň však zdôraznilo, že ide len o prvý krok k stabilite.

Budúcnosť štúdia zostáva neistá

Hoci Santa Ragione Horses pomohlo odvrátiť okamžitú krízu, získané peniaze zatiaľ nestačia na financovanie ďalšieho projektu. Vývojári priznali, že ak predaje zostanú stabilné, mohli by v budúcnosti vytvoriť nový prototyp. Momentálne však členovia tímu pracujú na iných zákazkách.

- Reklama -

Štúdio upozornilo, že fragmentovaný vývoj a dlhé odklady spôsobili dlhodobé škody. Kľúčoví členovia tímu museli hľadať prácu inde a opätovné spojenie celého kolektívu bude náročné, aj keď si to veľmi želajú.

Kritika Steamu a otázka transparentnosti

Santa Ragione sa v závere vyjadrenia ostro vyhradilo voči Valve. Vývojári upozornili, že problém Horses nie je ojedinelý. Tvrdia, že mnohé hry sú potichu zakázané, odstránené alebo uviaznu v nekonečných kontrolách bez jasného vysvetlenia.

Podľa štúdia ide o systémový problém veľkých distribučných platforiem s takmer monopolným postavením. Vývojári vyzvali na jasnejšie pravidlá, transparentnejšie procesy a väčšiu zodpovednosť voči tvorcom, ktorí sa často boja ozvať kvôli možným následkom.

Kontroverzná hra s pozitívnym prijatím

Horses štúdio oznámilo už v roku 2023. Hra zaujala znepokojivým vizuálom, nemým filmovým štýlom a obrazmi nahých ľudí s konskými maskami. Vydanie sa viackrát odložilo, až hra napokon vyšla v novembri.

Príbeh Santa Ragione Horses tak zostáva príkladom toho, ako môže byť aj relatívny úspech sprevádzaný systémovými problémami herného priemyslu.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x