Na rozdiel od novembrového znižovania počtu zamestnancov sa nový „úder“ týka marketingu, komunikácie a medzinárodnej prítomnosti. Správy o tom, že spoločnosť Digital Bros. (a jej vydavateľstvo 505 Games) prechádza reštrukturalizáciou, nie sú novinkou. Bolo to ešte v novembri, keď medzi vírom prepúšťania 2023 oznámili, že rušia 30 % pracovných miest, čo sa dotklo najmä zamestnancov vývojárskych štúdií. Prepúšťanie, rovnako ako medzinárodný trend, zrejme pokračuje a teraz sa týka pobočiek talianskej nadnárodnej spoločnosti roztrúsených po celej Európe.
Podobne ako EA, Activision alebo 2K Games v posledných rokoch, 505 Games teraz nebude mať lokálne zastúpenie s pobočkami na „starom kontinente“. To znamená, že okrem centrály so sídlom v Miláne a zachovania britskej spoločnosti vzhľadom na jej operatívnu odlišnosť sa ruší Nemecko, Španielsko a Francúzsko (niektoré po viac ako 15 rokoch činnosti), čím sa končia marketingové, komunikačné a vzťahové aktivity.
Počet zamestnancov nie je taký veľký ako minulý rok, keďže ide o menej ako 10 ľudí, ale znamená to výraznú stratu priamych regionálnych vzťahov, čo je krok, ktorý už predtým urobili iné vydavateľstvá s pochybnými výsledkami.
A čo prebiehajúce projekty? Hoci sa dnešná správa netýka priamo vývojárskej a vydavateľskej divízie, súbežne s ňou prišlo zhodou okolností oznámenie, že Remedy si teraz ponecháva práva na hru Control. Jej pokračovanie a to, čo príde je však nejasné, keďže až doteraz išli ruka v ruke s 505 Games, aby sa titul stal skutočnosťou.
Druhý veľký otáznik visí nad Assetto Corsa 2, ktorý sa mal objaviť na štarte v roku 2024. Vzťahy s rímskym štúdiom Kunos Simulazioni sú prirodzene užšie a teraz sa ukáže, ako si značka vzhľadom na prebiehajúcu reštrukturalizáciu a priame prepúšťanie v štúdiu v minulom roku poradí s tým, čo malo byť nepochybne jej vlajkovou loďou pre tento rok.
Nakoniec nesmieme zabudnúť na veľký temný fantasy AAA projekt, ktorý mala vydať spoločnosť 505 Games a ktorý vyvíjala spoločnosť MercurySteam. O projekte Iron, jeho príbehu a mohutnej grafike sme sa dozvedeli viac v rozhovore s jeho riaditeľom Enricom Álvarezom v lete minulého roka. Hoci sa hra očakávala až koncom roka 2024 alebo začiatkom roka 2025, a aj keď si štúdio ponechá IP a je úplne nezávislé od Digital Bros, uvidíme, ako môže uťahovanie opaskov vydavateľa na všetkých frontoch ovplyvniť jej harmonogram.