Hra Alien: Isolation je dnes už bezpochyby kultová hra a úspech štúdia Creative Assembly. Pre štúdio to však bol aj krok do neznáma, keďže predtým boli známy skôr svojimi hrami Total War. Málokto vie, že štúdio takmer ani nemalo šancu rozšíriť si portfólio o titul Alien. Stačilo, aby počúvli nariadenie Segy, ktorá novú hru Alien: Isolation nechcela. Upozornil na to portál Kotaku.
Štúdio Creative Assembly sa však rozhodlo obísť “zákaz” a hru vyvíjalo v tajnosti. Priznal to Tim Heaton, šéf štúdia v rozhovore pre Noclip. Ten si môžete pozrieť na videu nižšie. “Poslali sme im 5 stranový dokument o čom by nová Alien hra mohla a byť. Sega na to zareagovala, že v žiadnom prípade nebudeme robiť ďalšiu hru Alien.”
Keďže štúdio neuznalo “nie” ako odpoveď, vývoj sa napriek tomu začal. Vytvorili prvé demo, ako sa hovorí, priamo Sege pod nosom. S využitím svojho enginu z hry Viking: Battle for Asgard vytvorili krátku pasáž, v ktorej sa snažili predniesť hustú a nervy drásajúcu atmosféru Xenomorphmi zamoreným laboratóriom. Jednoducho vytvorili to, čo sa neskôr stalo celou hrou.
Na konci dňa, keď sa táto ukážka dostala do Segy, demo si jednoducho zamilovali a všetko ostatné sa stalo históriou. Nový Alien: Isolation bol nakoniec odobrený a štúdio sa už, teraz “legálne” mohlo pustiť do vývoja. V takých prípadoch sa však otvára ďalšia otázka, či ľudia na vedúcich pozíciách v herných vydavateľstvách majú dobrý odhad. Hra mala nesmierny úspech a ak by štúdio vzalo “nie” ako príkaz a riadila sa ním, prišli by sme o skvelú hru.