Z Frontiers of Pandora sme toho zatiaľ veľmi nevideli, Ubisoft zatiaľ dodal iba oznamovací trailer s filmovo ladenými zábermi. Veci sa však začínajú dávať do pohybu.
Stojaté vody rozvíril na Twitteri leaker @ScriptLeaksR6, ktorý do sveta bežne vypúšťa informácie k Rainbow Six, v minulosti prispel aj detailami k Assassins Creed Mirage. Jeho posledný príspevok sa týkal Avatara.
Zverejnený obrázok podľa všetkého poukazoval priamo na gameplay, pričom zachytával kameru z pohľadu prvej osoby. Hlavná postava mierila zbraňou na obrneného mecha. Naschvál píšeme v minulom čase, pretože obrázok musel byť z Twitteru odstránený pre porušenie práv. To ale nahráva jeho pravosti.
AFOP likely always first person 🤗 pic.twitter.com/TOp7jiacut
— Script (@ScriptLeaksR6) March 27, 2023
First-person perspektíva nie je žiadne prekvapenie, autori dali jasne najavo, že sa na ňu spoliehajú. „Naším cieľom vždy bolo umožniť ľuďom konečne navštíviť Pandoru a nechať sa pohltiť týmto svetom, zažiť si ho a interagovať s ním. Nebolo lepšej cesty ako s first-person kamerou,“ nechal sa počuť kreatívny riaditeľ Magnus Jansén v januári tohto roku.
Po pár dňoch prišli ďalšie úniky
Ten istý leaker sa po pár dňoch podelil s ďalšími informáciami, ktoré stoja za pozornosť.
Podľa úniku budú totiž hráči hrať za Na’vi, teda pôvodných obyvateľov Pandory, ktorých sme videli aj vo filmoch. Títo obyvatelia budú však súčasne vo zvláštnej pozícii. Podľa leakera boli totiž ako malé deti unesení tzv. Správou pre rozvoj zdrojov (RDA), aby boli „vycvičení a formovaní, aby slúžili ich účelom“,
Teraz však unikajú a podľa popisu sa musia „znovu spojiť so svojím dávnym dedičstvom a pripojiť sa k ostatným klanom, aby ochránili Pandoru“. Hra sa údajne bude za týchto podmienok odohrávať na západnom kontinente Pandory, čo je s ohľadom na známy lore doposiaľ nevídaný kus zeme, ktorý sa má skladať z nádherných, ale súčasne nepredvídateľných oblastí otvoreného sveta.
Čo sa týka boja, leaker poznamenáva, že hráči budú mať zrejme prístup k rôznym zbraniam, a to ako z vybavenia Na’vi, tak vzhľadom na výcvik aj ľudí. Medzi zbrane Na’vi budú patriť napr. tradičné luky a vrhače oštepov (teda podobne ako napríklad vo Far Cry Primal), zatiaľ čo ľudské budú skôr konvenčné, teda napr. útočné pušky a brokovnice (čo by zase pripomínalo ostatné diely Far Cry, najmä ten posledný). Ak ide o ostatné mechanizmy, ktoré uvidíme, hráči si zrejme budú môcť tiež nie príliš prekvapivo upravovať svoju postavu relatívne detailne, napr. výrobou nového vybavenia, zbierania viacerých zdrojov či vylepšovaním zručností, čo ďalej podporuje podobnosť so sériou Far Cry.
Okrem podobností s touto sériou budú v hre aj isté odlišnosti. Popri boji ide napríklad o to, že hráči budú údajne môcť chytať a následne lietať na svoje Banshee a nadväzovať s nimi putá, čo je presne to, čo by ste asi v Avatarovi čakali. Banshee budú však využívané všade, takže nepôjde len o nástroj krátkeho letu. Okrem vzdušného boja, kde budeme potenciálne bojovať z ich vlastného chrbta, je tak povedané aj to, že pôjde aj o stvorenie pre cestovanie na dlhšie vzdialenosti, špecificky pri prechode otvoreným svetom.
Viac podrobností sa snáď dozvieme čoskoro. Napr. to, kedy vôbec hra vyjde.