Crystal Dynamics opäť škrtá, vývoj novej Tomb Raider však pokračuje

Dominik Cenkner

Štúdio Crystal Dynamics oznámilo ďalšiu vlnu prepúšťania. Tentoraz sa zmeny dotýkajú asi tridsiatich ľudí. Ide už o tretiu sériu škrtov v tomto roku. Situácia tak opäť ukazuje, ako silno súčasné otrasy v hernom priemysle zasahujú aj veľké firmy.

Štúdio o prepúšťaní informovalo na LinkedIne. Zároveň vysvetlilo, že ide o súčasť širšej restrukturalizácie. Tá má pripraviť tím na „ďalšiu generáciu projektov“. Preto chce Crystal Dynamics zabezpečiť plynulý vývoj novej hry Tomb Raider. Okrem toho sa snaží posilniť aj svoju schopnosť vytvárať ďalšie tituly v budúcnosti.

- Reklama -

Situácia sa pritom zhoršuje postupne. V auguste totiž prišla o prácu bližšie neurčená skupina ľudí. Stalo sa to po tom, čo Xbox zrušil projekt Perfect Dark, na ktorom štúdio spolupracovalo. Následne odišlo 17 zamestnancov už začiatkom roka. Navyše v roku 2023 prepustili ďalších 10 ľudí. Vtedy škrty prebiehali v rámci materskej spoločnosti Embracer Group. Tá získala Crystal Dynamics v roku 2022. V tom čase malo štúdio tri pobočky a približne 273 pracovníkov. Koľko ich zostáva dnes, zatiaľ nie je jasné.

Napriek týmto problémom vývoj novej hry pokračuje. Ide o zatiaľ neoznámené pokračovanie série Tomb Raider s ikonickou Larou Croft. Hru vydá Amazon Games. Medzitým Crystal Dynamics stihlo uviesť remastrovanú trilógiu Tomb Raider IV–VI. Okrem toho vlani prinieslo modernizované verzie prvých troch Tomb Raiderov a dvojicu Legacy of Kain: Soul Reaver.

Posledná veľká novinka štúdia bola Marvel’s Avengers z roku 2020. Projekt však nezaujal. Práve preto patril medzi dôvody, prečo sa Square Enix rozhodol štúdio predať.

- Reklama -

Crystal Dynamics teda smeruje všetku energiu k úspechu novej Lary Croft. Fanúšikovia preto dúfajú, že séria konečne zažiari.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x