EA garantovala záruky, že spoločnosti Codemasters bude umožnené zachovať si svoju individualitu a osobnosť aj po akvizícii. Podobne to bolo aj v prípade so spoločnosťou Respawn.
Celé to začalo vo februári 2021, kedy sa potvrdili správy o novej akvizícii pre EA. Tá odkúpila štúdio Codemaster za 1,2 miliardy dolárov. EA tak vyhralo v súboji s Take-Two, ktoré malo o štúdio tiež záujem. Po uzavretí dohody sa však vyskytli obavy z toho, že EA štúdio zaradila do svojich radov, čo ho prinúti stať sa viac korporátnym vývojárom.
Generálny riaditeľ spoločnosti Electronic Arts, Andrew Wilson, uviedol, že spoločnosť nemá v úmysle urobiť zmenu v novo-získanom štúdiu. Ich cieľom je vlastne podporiť nezávislosť spoločnosti Codemasters.
„Podobne ako v prípade Respawn, nie je ani tu našim úmyslom prísť a prevziať Codemasters; ani spraviť z neho ďalšie štúdio Electronic Arts; naša orientácia je na poskytovanie príležitostí,“ povedal Willson pre VGC.
„Toto odvetvie je predovšetkým o úžasnom, kreatívnom talente. A práve tohto talentu je vidno málo. Preto im chceme poskytnúť prístup k veciam, ktoré získajú na základe našej pozície v tomto priemysle.“
Willson ďalej hovorí, že EA má úžasnú „vitrínu“, ktorá obsahuje množstvo značiek, moderných technológii, marketingových zdrojov a hráčsku základňu. Navrhuje, aby spoločnosť EA iba odovzdala Codemasters „sadu kľúčov“ na prístup k týmto nástrojom, podobne ako to má vydavateľ s Respawn.
S týmto súhlasí aj výkonný riaditeľ Codemasters Frank Sagnier. „EA prináša svoje obchodné a marketingové sily, odborné znalosti, live servis, najmodernejšiu analytickú platformu, prístup k EA Play a Origin,“ uviedol Sagnier.