F1 23 spoznala systémové požiadavky. Čo prezradil gameplay trailer?

Dominik Cenkner

Preteky na okruhoch svetového šampionátu F1 sa s príchodom F1 23 rozbehnú už budúci mesiac, takže je na čase pozrieť sa na ďalšie informácie o hre od Codemasters. Ako sme sa teraz dozvedeli v samostatnej správe, titul novo obsahuje návrat brzdného bodu, zavedenie F1 World a novej mechaniky, ako sú červené vlajky a úpravu fyzikálneho modelu.

Najnovšie bola aktualizovaná aj stránka hry na Steame. Poznáme tak už všetky nároky, ktoré vás môžu pri hardvéri zaujímať. Medzi ten minimálny patrí procesor Intel Core i3-2130 alebo AMD FX 4300, 8 GB RAM a grafická karta Nvidia GTX 1050 Ti či aj AMD RX 470. Na druhú stranu, ako si môžete domyslieť, ray-tracing si vypýta o niečo silnejšie vybavenie.

- Reklama -

V tomto prípade musíte presedlať prinajmenšom na GeForce RTX 2060 alebo Radeon RX 6700 XT, zatiaľ čo pre VR (ktoré bude dostupné len na PC) je nutný Intel Core i5-9600k alebo AMD Ryzen 5 2600X a GeForce GTX 1660 Ti či Radeon RX .

Odporúčané požiadavky, ktoré potom odrážajú skutočný pôžitok z jazdy, zahŕňajú ďalší mierny skok. Jednak je tu zastúpený procesor Intel Core i5 9600K alebo Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM a GTX 1660 Ti či AMD RX 590 pre ne-VR zážitok, a ďalej RTX 2070 alebo Radeon RX 6700 XT, ktoré si vynucuje VR.

S ohľadom na doporučené požiadavky je potom skok nutne opäť najväčší pri ray-tracingu. Tu sa požiadavka odporúčanej zostavy tentoraz stáča už na kartu RTX 3070 či Radeon RX 6800, čo sú však aj tak celkom rozumné hodnoty, ak uvážime súčasné tituly.

- Reklama -

Dostali sme aj gameplay zábery

Vydavateľ EA Sports súčasne zverejnil aj video, v ktorom sa dôkladne venuje pohľadu do hrateľnosti pripravovaného titulu. Video, ktoré je lastovičkou chystanej dlhšej série, si môžete pozrieť nižšie. Aj bez toho, aby ste tak urobili, vám ale môžeme rovno povedať, že sa v ňom preberá rad z nových mechanizmov, vrátane nového fyzikálneho modelu, ktorým sa chváli každý ďalší ročník, nových možností ovládača, nové funkcie Red Flag a pridanie nových tratí do hry .

Zmeny fyzikálneho modelu, ktoré vývojári skloňujú pravidelne, znamenajú tento rok pre hráčov prevažne to, že teraz pocítia ešte väčší rozdiel v ovládaní svojich vozidiel, a to v zrýchlení, brzdení a otáčaní. Pri navrhovaní celého modelu sa štúdio vraj znova najviac inšpirovalo u skutočných jazdcov Formuly 1, a tak využilo aj názory pilotov, ako je Anthony Davidson.

Hráči, ktorí sa pre tohtoročný ročník F1 rozhodnú pre bežné ovládače namiesto volantov, môžu tiež čakať plynulejšie jazdy. Vo svojom kokpite budú môcť tentoraz využiť novú funkciu zvanú Precision Drive, ktorá im umožní ďalšiu kalibráciu nastavení, ktoré ovplyvňujú ovládanie vozidiel a ich držanie na trati (napr. si pôjde zvoliť, akú silnú spätnú väzbu chcete mať pri zatáčaní alebo brzdení).

Hráčom, ktorým pripadalo pretekanie až príliš dlhé, ak prišlo na celú súťaž, teraz môžu tiež využiť novú funkciu 35% Race Distance. Vďaka nej sa klasické Grand Prix odohrajú za podstatne kratšiu dobu, ale stále si tiež zachovajú niektoré aspekty realizmu, ktorými je séria známa. Vďaka tomu môžu hráči tak napr. skrátiť preteky z reálnej dĺžky 44 až 78 kôl, vzhľadom k čomu sa súťaž stáva nielen o niečo pohodlnejšou pre vaše časové podmienky, ale aj o niečo napínavejšou.

Systém červených vlajok, ktoré sme vymenovali vyššie a už bol predtým spomenutý pri oznámení titulu, sa v tohtoročnom diele objavuje taktiež vôbec prvýkrát. Vo svojej prvej podobe funguje tak, že sa podľa nastavenia citlivosti systému zameriava na rôzne podmienky na trati a určuje, či treba vyslať virtuálne safety car, plnohodnotný safety car alebo jednoducho nahodiť červenú vlajku. Citlivosť celého mechanizmu je možné vraj nastaviť aj tak, že vlajku spustíte v prípade úlomkov na trati v prípade kolízií, pri zastavení vozidiel alebo v rámci extrémnych poveternostných podmienok. Vo videu je tiež zrejmé, že zatiaľ čo vozidlá s umelou inteligenciou môžu spúšťať červené vlajky tiež, početnosť týchto spustení bude vyššia v závodoch pre viacerých hráčov.

Nakoniec všetkého sa potom dozvedáme o tratiach, ktoré tento rok sériu rozšíria – Las Vegas a Katar -, pričom do F1 23 sa vrátia aj fanúšikmi obľúbené okruhy ako Šanghaj a Paul Ricard. Čo sa týka ďalších noviniek, uzavrieť všetko môžeme tým, že hoci prvý diel série videí nepokryl všetko, ďalší diel vyjde už 19. mája.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -