Forza Horizon 5 je tu s nami všetkými oficiálne od včera, ale aj za ten krátky čas už stihla lámať rekordy. Launch pretekárskej arkády preto možno považovať za maximálne vydarený. Microsoft, resp. šéf spoločnosti Xbox, Phil Spencer, sa už stihol pochváliť so zaujímavou informáciou. Včera, teda v deň plného vydania hry, sa do virtuálneho Mexika vydalo cez 4,5 milióna hráčov.
Pre Xbox Game Studios ide o obrovský úspech. Launch je totiž najväčší v histórii iniciatívy a štatistiky ďaleko prekonali štart Forza Horizon 4. Do hry sa vraj v jeden moment malo pustiť až trikrát viac ľudí, než v najsilnejšej chvíli hralo štvrtý diel.
Do Xboxu sme roky investovali tak, aby mohlo hrať čo najviac ľudí. S 4,5 milióna hráčov na PC, cloudu i konzolách ukazuje Forza Horizon 5, že sa tento plán mení v realitu,
pochvaľuje si výsledky Spencer
Obrovským číslam samozrejme výrazne prospelo vydanie v predplatnom Xbox Game Pass, kde ale hra zamierila až včera. V rámci predbežného prístupu podmienenom nákupom drahšej ultimátnej edície, ktorá vyšla na niečo cez 100 €, však hra dokázala prilákať cez 800 tisíc hráčov. Aj to je obrovský úspech.
Forza Horizon 5, okrem toho, že láme rekordy, získava aj pomerne slušné hodnotenia v recenziách. Na webe Metacritic si hra nesie doposiaľ skóre 92, ide teda o najlepšie hodnotenú hru tohto roka. Na recenziu sa môžete tešiť aj na našom webe, nakoľko po hre siahla väčšina redaktorov.
We've invested for years in Xbox so more people can play. With 4.5+ million players so far across PC, cloud & console, Forza Horizon 5 shows that promise coming to life. Largest launch day for XGS game, peak concurrent 3x FH4 high. Thank you players & congrats to @WeArePlayground
— Phil Spencer (@XboxP3) November 10, 2021
Hráči zneužívajú systém
Všetky tieto skvelé správy však zatieňujú skutočnosť, akí sú poniektorí hráči doslova blbí. Ešte začiatkom októbra sme vám priniesli informáciu, že Xbox prichádza so systémom tagy. Tie majú posudzovať to, ako je daná hra prispôsobená na hranie pre hráčov so špecifickými potrebami, resp. pre hráčov so zdravotným znevýhodnením.
Nová Forza v tomto smere priniesla viacero možností, vďaka, ktorým si hru viete nastaviť podľa seba. Ide tu o možnosť nastavenia veľkosti titulkov, v zahraničí majú nepočujúci hráči možnosť pozrieť si cutscény s tlmočením do posunkového jazyka a iné. A samozrejme nechýba ani podrobné nastavenie ovládania.
Forza Horizon 5 je maximálne prístupným pretekaním, tento rok preto autori do nastavenia uľahčenia dodali aj ďalšiu úroveň asistencie samotného jazdenia. Protipólom toho, čo Playground Games nazývajú „simuláciou“ je v tomto prípade možnosť automatického zatáčania. Pre zdravých úplná zbytočnosť, pre handicapovaných hráčov skvelá príležitosť, ako si hru aspoň ako tak užiť. Pri zapnutí ďalších asistencií (kontroly trakcie, ABS a ďalších) totiž u lepšie ovládateľných áut skutočne stačí len držať spúšť plynu a hra veľmi spoľahlivo beží v podstate na autopilote.
Toho začali hráči ihneď využívať. Aj pri tomto nastavení totiž hra za odjazdené preteky udeľuje plnú dávku skúsenostných bodov a len mierne znížené množstvo hernej meny. V prípade extrémne dlhých vrcholných pretekov Goliáš, Kolos a ďalších je teda možné v prípade vytvorenia vlastnej modifikácie udalosti (maximum je 50 kôl) a aretácie tlačidla pre plyn na ovládači alebo klávesnici nechať hru bežať.
Niektorí hráči tak nechávajú hru jazdiť napríklad cez noc a po ôsmich hodinách zbierajú milióny skúsenostných bodov, ktoré ich posunú o necelých 200 hráčskych úrovní vpred. To so sebou samozrejme nesie aj gigantický objem odmenených kreditov, bodov ovládnutia auta a s tým súvisiacich ďalších odmien.
Vývojári zrejme v najbližších dňoch prídu so zmenou. Tá podľa všetkého, toto štedré odmeňovanie odstráni. Opäť tak zrejme bude platiť to, že na hlúposť ľudí doplatia tí nevinní.