PC verzia Helldivers 2 si vyžaduje neuveriteľných 150 GB voľného miesta, čo je až trikrát viac ako na konzolách. Dôvod? Podľa Brendana Armstronga, technického riaditeľa štúdia Arrowhead, za všetko môže duplikácia dát, ktorá skracuje časy načítania pri používaní starších HDD diskov.
Hoci väčšina hráčov dnes používa SSD disky, vývojári zatiaľ nemôžu túto funkciu úplne odstrániť. „Rýchlosť pripojenia do misie ovplyvňuje najpomalší člen tímu,“ vysvetľuje Armstrong. „Kým si nebudeme istí, že väčšina hráčov používa SSD, musíme obetovať miesto na disku, aby sme zachovali rýchle načítanie.“
Bez duplikovaných dát by načítavanie z HDD trvalo až desaťnásobne dlhšie, čo štúdio považuje za neprijateľné. Preto sa vývojári rozhodli odstrániť len nepoužívané súbory, no pri príchode nového obsahu sa veľkosť hry opäť zvýši.
Do budúcnosti Arrowhead plánuje optimalizovať engine a zoskupovať často používané dáta, aby znížili celkový objem súborov. Takéto riešenie však prinesie kompromisy v rýchlosti. Štúdio tiež zvažuje, že najvyššie rozlíšenie textúr sprístupní ako voliteľné stiahnutie, no technicky by to mohlo spomaliť vývoj ďalších opráv.
Problém s veľkosťou Helldivers 2 jasne ukazuje, prečo čoraz viac PC hier vyžaduje SSD ako minimum. Už v najbližších týždňoch sa hráči dočkajú aktualizácie zameranej na výkon a stabilitu.
Zaujímavosťou je, že Helldivers 2 nedávno dorazilo aj na Xbox Series X/S, kde sa stalo prvou hrou od Sony vydanou na tejto platforme.