V stredu 25. januára v popoludňajších hodinách došlo k uvoľneniu embarga na informácie o Hogwarts Legacy. Vybraní herní novinári a tvorcovia obsahu si už mohli vyskúšať akciu prostredníctvom demoverzie hry a konečne sa s dojmami môžu deliť so širokou verejnosťou.
Doslova zo všetkých strán tak začali prichádzať zaujímavé informácie o podobe hradu a priľahlého okolia, tvorbe postavy, lietaní, súbojoch, misiách, grafike, zvukoch, ovládaní, kúzlach, vedľajších postavách a celého radu ďalších vecí, ktorých súpis a súhrn by vydal na veľmi dlhý článok. Hogwarts Legacy bude masívna hra s mnohými možnosťami pre herné vyžitie a skvelým súbojovým systémom, na čom sa prevažná väčšina tých, ktorí si demo vyskúšali, bez väčších výhrad zhoduje.
Všetky tieto dojmy sú v rôznych podobách dostupné na internete, takže kto chce, cestu si k nim nájde. My vám však nechceme kaziť zážitok, predsa len najlepšie dojmy sú tie vlastné, osobné. Pozastavíme sa preto pri skutočnostiach, na ktoré poukázali samotní autori hry.
Množstvo vedľajších úloh
Už nejaký ten čas vieme, že Hogwarts Legacy ponúkne značné množstvo úloh, tých hlavných, ale aj vedľajšie. V jednom z našich predchádzajúcich článkov sme vás upozornili na tvrdenie istého užívateľa Discordu s prezývkou Flitch, ktorý na jednom zo serverov uviedol, že hráčom bude dohranie hry trvať 35 hodín, a to v prípade, že sa na vedľajšie úlohy vykašlú. Ak budú dôslední, môžu sa pripraviť na viac ako 70 hodín obsahu.
O vedľajších úlohách najnovšie porozprávala scenáristka Moira Squier v rozhovore pre GamesRadar. Spomenula, že sa príbehy jednotlivých hráčov budú líšiť, pretože záleží na tom, ako budú mixovať hlavnú kampaň s doplňujúcimi úlohami. „Vedľajšie úlohy, ktorých je cez 100, dávajú hráčovi možnosť ovplyvniť hlavnú kampaň v súvislosti s jeho vlastnou skúsenosťou.“
Následne vysvetlila, že si budú postavy pamätať predchádzajúce stretnutia, ktoré ovplyvnia ich ďalšie správanie. „Interakcia s niekým v rámci vedľajšej úlohy bude mať vplyv na to, ako s ňou budete interagovať v hlavnej príbehovej linke, čo funguje aj naopak.“ A práve poradie úloh závisí čisto od výberu hráča.
Vplyv na vyznenie príbehu majú aj niektoré RPG elementy. Autori zdôrazňujú, že pre nich bolo dôležité, aby hráči mali možnosť preskúmať cestu čiernej mágie. „Toto je základný predpoklad role-playingu – umožniť hráčovi byť zlý.“
S tým súvisia kliatby, ktoré sa neodpúšťajú. „Hráč si priamo zvolí, či sa ich naučí, alebo nie. A aj keď sa ich naučia, nemusia ich používať. Okolitý svet na ich užívanie reaguje.“
Za Avada Kedavra! do Azkabanu nepôjdete, aspoň nie hneď
Niektorí hráči si totiž v rámci hrania dostupného dema všimli, že s hlavnou postavou likvidujú nepriateľov dosť nevyberavým spôsobom. Nechýbali teda vražedné explózie alebo používanie kliatieb, ktoré sa neodpúšťajú, predovšetkým cruciatus a avada kedavra. Hra ich za to ale nijako nepenalizuje, minimálne nie okamžite.
Dizajnéri zo štúdia Avalanche Software poukázali na to, že nechceli hráčom vnucovať žiadny morálny kompas, ako sme z hier často zvyknutí. Naopak chcú motivovať k maximálnemu roleplayu, ku ktorému patrí aj to, že môžu hráči stvárniť poriadne temného čarodejníka bez akéhokoľvek zľutovania. Svet síce na používanie kliatieb bude reagovať, a neskôr môžu prísť následky, zatiaľ ale nie je jasné ako konkrétne budú vyzerať, a určite nebudú hráči nijako obmedzovaní.
To je veľmi zaujímavý koncept. Na jednej strane je fajn, že konečne uvidíme príbeh odrozprávaný optikou zlého čarodejníka. Na stranu druhú je ale veľmi zvláštna predstava študenta piateho ročníka Rokfortu, ktorý behá a zabíja škriatkov zakázanými vražednými kúzlami. No, život kúzelníkov bol zrejme v 19. storočí výrazne odlišný od toho, ktorý sme videli v knihách (a filmoch).
Hogwarts Legacy dorazí 10. februára na PC a konzoly aktuálnej generácie. Na ďalších platformách sa objaví s istým oneskorením, pre Xbox One a PlayStation 4 platí termín 4. apríla, v prípade konzoly Nintendo Switch ide o 25. júla.