Hráčov zaujíma: Prečo musím na začiatku hry stláčať ľubovoľnú klávesu?

Michal Frajkor Michal Frajkor

Určite to poznáte. Ak nie, pravdepodobne nie ste taký hráč, ako si myslíte. Stiahnete si novú hru, nainštalujete ju a už sa neviete dočkať, kedy sa do nej pustíte. Nie je to nič neobvyklé. Uvedomili ste si však niekedy, že takmer pri každej jednej hre musíte najprv stlačiť ľubovoľnú (alebo špecifickú) klávesu, aby ste sa vôbec dostali do hlavného menu? Prečo je to tak? Hráčov to zaujíma.

Tak ako väčšina funkcií v hre, aj táto má svoje logické odôvodnenie. Aj keď väčšine hráčov nevadí stláčať náhodnú klávesu, aby sa hra zapla, niektorých možno bude zaujímať, prečo je to vôbec nutné. Prečo sa hra jednoducho nenačíta celá a nehodí vás rovno do menu? Poďme si to vysvetliť, ale pekne po poriadku.

- Reklama -

Čo sa deje pred “stlačením klávesy”

Na to, aby sa vám na obrazovke vôbec objavila výzva “stlačte ľubovoľnú klávesu” sa musí stať hneď niekoľko vecí. Ak sa niečo pokazí, objaví sa chybová hláška ešte predtým, než vám hra vôbec ponúkne možnosť dostať sa do menu. V nasledujúcich bodoch si priblížime niekoľko vecí, ktoré sa dejú predtým.

  • Hra musí načítať základné veci, potrebné na zobrazenie úvodnej scény, ktorú vidíme v menu. Ďalej je potrebné načítať užívateľské prostredie a samozrejme aj audio zložku hry. V niektorých prípadoch, napríklad ak hráte ešte nie úplne stiahnutú hru, sa musia načítať aj veci, ktoré momentálne máte stiahnuté.
  • Ešte predtým, než sa objaví výzva na stlačenie klávesy, musí hra overiť verziu a to, či sa zhoduje a všetko sedí, tak ako by malo.
  • Hra overuje, či (a či vôbec) ste prihlásený do svojho účtu. Napríklad Steam, Origin, uPlay a podobne.
  • V niektorých prípadoch vám takýmto spôsobom dáva aj možnosť nastaviť si hru predtým, než sa načíta kompletne. To znamená, že ešte predtým, než by sa celá musela načítavať, máte možnosť prispôsobiť si grafiku, zvuk, ovládanie a podobne. Je potom jednoduchšie načítať hru rovno s novými pravidlami, než ju načítavať raz a potom ešte raz po zmene nastavení.

Čo sa deje po “stlačení klávesy”

Keď všetko prebehlo v poriadku a vám sa zobrazila výzva na stlačenie ľubovoľnej klávesy, vaša hra je pripravená na spustenie. To za predpokladu, že nehráte Rainbow Six: Siege (ospravedlňujem sa). Následne sa hra snaží pripojiť na servery a načítať zvyšok assetov, ktoré nenačítala predtým. Napríklad aj hráčsky profil. Inými slovami, hra sa teraz pripravuje na “ostrý” štart.

V momentálnej hernej situácií sa však táto zanedbateľná možnosť stáva dôležitou. Množstvo hier je čím ďalej tým väčších (áno, pozeráme sa na teba Call of Duty). Aj s tým najrýchlejším SSD diskom môže niekoľko minút trvať, kým sa vám tak obsiahla načíta. Preto je príjemné mať nejaké pekné, nenáročné menu, ktoré sa zobrazí predtým, než sa načíta kompletná hra.

- Reklama -

Množstvo hier hlavne vďaka kvôli tomu ponúka aj launcher, ktorý sa spustí ešte pred samotnou hrou. Ruku na srdce, väčšina hráčov sa po zapnutí novej hry rovno vyberie do nastavení a je skvelé, keď to môžete urobiť predtým, než vám začne všetko načítavať. Len si spomeňte na skúsenosť s hrou (ak takú máte), na ktorú ste museli čakať, kým sa kompletne načíta len kvôli tomu, aby ste následne zmenili nastavenia a museli ju celú rovno reštartovať. Áno, nič moc a oberá vás to o vzácne minúty, ktoré ste už mohli hrať svoju obľúbenú hru.

Na záver – áno, väčšina vývojárov by mohla bez problémov vytvárať hry, ktoré by sa zaobišli bez tejto “funkcie”, no skoro každá hra ju má a to už niekoľko rokov. Nejaký význam to teda určite mať bude a vývojári vedia, prečo ju tam nechávajú.

V našej špeciálnej téme Hráčov zaujíma sme sa venovali aj týmto témam:

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x