Koľko stál vývoj Horizon Forbidden West či The Last of Us: Part II? Išlo o poriadny balík peňazí

Dominik Cenkner

Vďaka súdnemu sporu medzi americkým protimonopolným úradom a Microsoftom ohľadom akvizície Activision Blizzard vyplávali na povrch ďalšie zaujímavé detaily, ku ktorým by sme sa inak len tak nedostali.

Už sme vás dnes informovali o tom, že sám Bobby Kotick prezradil približné okno vydania očakávaného Call of Duty: Warzone Mobile. Ďalší deň súdneho pojednávania však priniesol aj ďalšie informácie.

- Reklama -

Tentokrát ide o náklady na vývoj blockbusterov z dielne Sony. Informácie pochádzajú z dokumentu, ktorý sa dostal do rúk právnikov. Kľúčové detaily síce boli začiernené, aj tak sú ale rozpoznateľné, čo dokazuje priložený obrázok.

Dokument prezrádza, že na hre Horizon Forbidden West pracovalo okolo tristo zamestnancov po dobu piatich rokov. Náklady na vývoj dosiahli 212 miliónov dolárov.

Podobná čiastka figuruje pri The Last of Us Part II. V tomto prípade išlo o 220 miliónov dolárov. Na hre pracovalo zhruba 200 ľudí viac ako päť rokov.

- Reklama -

Bolo známe, že náklady na veľké AAA tituly už bežne presahujú hranicu 100 miliónov dolárov, je to ale zrejme vôbec po prvýkrát, čo boli odhalené konkrétne čísla. Pristane sa dodať, že sumy zrejme nezahŕňajú výdavky na marketing.

O vysokých nákladoch často hovoril Shawn Layden, niekdajší šéf Sony Worldwide Studios. Práve on napokon nepriamo dohliadal na vývoj spomínaného pokračovania The Last of Us. Sám uviedol, že sa cena vývoja väčšiny AAA hier určených pre konzoly minulej generácie pohybovala medzi 80 a 150 miliónmi.

Spomenul tiež všeobecný predpoklad, že sa náklady s každou ďalšou generáciou zhruba zdvojnásobia, pričom spochybnil, že je tento trend udržateľný. A to ho viedlo k presvedčeniu, že bude potrebné zmeniť prístup k vývoju veľkých hier.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -