Marathon od Bungie zasiahla výrazná personálna zmena len niekoľko mesiacov pred plánovaným vydaním hry. Art director a dlhoročný vývojár Joseph Cross oznámil svoj odchod zo štúdia Bungie po 14 rokoch spolupráce.
Na zmenu upozornil portál The Game Post po tom, čo si Cross aktualizoval profily na LinkedIne a sociálnych sieťach. Neskôr správu potvrdil aj verejným rozlúčkovým vyjadrením.
Cross odchádza dobrovoľne
Joseph Cross zdôraznil, že zo štúdia odchádza z vlastného rozhodnutia. Reagoval tak aj na otázky, či jeho odchod nesúvisí s nedávnym škandálom okolo porušenia autorských práv.
„Som nesmierne hrdý na vizuálny svet, ktorý sme pre Marathon vytvorili,“ uviedol Cross. Pochválil tím výtvarníkov v Bungie a dodal, že hru si zahrá už len ako fanúšik.
Odchod prišiel po plagiátorskom škandále
Zmena vo vedení výtvarnej stránky hry prichádza krátko po kontroverzii, ktorá Marathon zasiahla. Vývojári použili umelecké práce autorky vystupujúcej pod menom Antireal bez jej súhlasu.
Antireal začiatkom mesiaca potvrdila, že Bungie situáciu vyriešilo k jej spokojnosti. Napriek tomu sa objavili špekulácie, či práve tento incident neurýchlil Crossov odchod.
Ethan Gach z Kotaku sa na to Crossa priamo opýtal. Ten zopakoval, že rozhodnutie urobil sám a projekt považuje za úspech.
Bungie nedávno výrazne prekopalo hrateľnosť
Odchod art directora nasleduje po veľkom gameplay deep dive, v ktorom Bungie ukázalo zásadné zmeny hry. Marathon teraz ponúkne solo queue, proximity chat a náročnejších PvE nepriateľov UESC. Vývojári reagovali na spätnú väzbu komunity a snažia sa upraviť identitu extrakčnej strieľačky pred vydaním.
Bungie potichu zmenilo aj slogan hry. Pôvodné motto „Escape will make me God“ nahradil nový slogan „Death is the first step“. Štúdio túto zmenu oficiálne nevysvetlilo. Fanúšikovia však upozorňujú, že po plagiátorskom škandále sa na internete objavoval posmešný text „Plagiarism will make me God“, čo mohlo k zmene prispieť.
Všetky oči smerujú na rok 2026
Marathon má vyjsť v marci 2026. Bungie teraz čaká kľúčové obdobie, v ktorom sa bude snažiť zlepšiť verejné vnímanie hry po rozpačitom štarte marketingu.
Odchod Josepha Crossa predstavuje ďalšiu výzvu. Zároveň však vývoj pokračuje a štúdio verí, že sa mu podarí z Marathonu spraviť úspešný návrat k značke s bohatou históriou.

