Microsoft: „Bez hry Call of Duty nie je cesta k dohode so spoločnosťou Activision Blizzard“

Mário Gurský

Prezident spoločnosti Brad Smith uviedol, že Microsoft nebude uvažovať o verzii navrhovaného odkúpenia spoločnosti Activision Blizzard v hodnote 68,7 miliardy dolárov, v ktorej by nemohol získať aj hru Call of Duty.

Britský regulačný orgán pre hospodársku súťaž a trhy predtým navrhol, aby spoločnosť Activision najprv predala hru Call of Duty, aby sa odkúpenie spoločnosťou Microsoft stalo prijateľnejším vzhľadom na obavy z porušenia pravidiel hospodárskej súťaže.

- Reklama -

Smith včera v Bruseli na tlačovom brífingu, na ktorom sa zúčastnil portál Eurogamer, povedal, že Microsoft „nevidí životaschopnú cestu“ k dohode, v ktorej by Call of Duty vlastnil niekto iný.

Smith vo svojom vyhlásení vylúčil aj ešte nepravdepodobnejší scenár, ktorý navrhol CMA ako potenciálny prostriedok nápravy v prípade, že by dohoda prešla britskou reguláciou. Activision Blizzard by sa rozdelil a samotná spoločnosť Activision by sa predala, takže Microsoft by kúpil len Blizzard a mobilnú časť spoločnosti King.

„Jednoducho nevidíme životaschopnú cestu na predaj štúdia Activision alebo hry Call of Duty niekomu inému,“ povedal Smith. „Takže ak ste CMA v Spojenom kráľovstve, myslím si, že pravdepodobne budete chcieť urobiť rozhodnutie.“

- Reklama -

„Chcete zmariť dohodu a upevniť pozíciu spoločnosti Sony v jej 80-percentnom podiele v EÚ, alebo povedzme 70-percentnom podiele celosvetovo, na trhu, kde je už 20 rokov superdominantnou spoločnosťou? Alebo chcete nechať budúcnosť ísť dopredu s ochrannými opatreniami a nápravnými opatreniami v oblasti správania a priniesť tento titul ďalším 150 miliónom ľudí? Myslím si, že toto je základná voľba, ktorú bude musieť riešiť väčšina regulačných orgánov na celom svete.“

Smith opakovane uviedol, že Microsoft má na trhu s konzolami menšinový podiel v porovnaní so spoločnosťou Sony, pričom v číslach vynechal spoločnosť Nintendo – spoločnosť, s ktorou len niekoľko hodín predtým vytruboval 10-ročnú dohodu.

„Je to trh, na ktorom má Sony 80-percentný podiel, Xbox má 20-percentný podiel,“ povedal Smith a porovnal Xbox a PlayStation. „Celosvetovo je to približne 70/30. V Japonsku je to 96 ku štyrom. A hoci v priebehu času dochádza k určitým výkyvom, tieto čísla sú už dve desaťročia pozoruhodne stabilné.“

„Dokonca aj minulý rok, keď spoločnosť Sony trpela obmedzeniami v dodávateľskom reťazci a zaznamenala pokles svojich čísel, sa vo štvrtom štvrťroku vrátila späť, pretože sa jej dodávateľský reťazec zotavil. Podľa našich výpočtov na globálnej báze, spoločnosť Sony vo štvrtom štvrťroku prekonala v predaji Microsoft v pomere 69 ku 31, čo je v podstate v súlade s podielmi na globálnom trhu, ktoré sme zaznamenali za posledných 20 rokov.“

Spoločnosť Sony však zatiaľ odmieta súhlasiť s pokusmi Microsoftu, aby regulačné orgány schválili odkúpenie spoločnosti Activision Blizzard. A bez spoločnosti Sony sa včerajšie dvojnásobné oznámenie dohôd so spoločnosťami Nintendo a Nvidia zdalo byť nedostatočné.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -