Herný priemysel v Q3 2025 rastie stabilne s 49 akvizíciami

Mário Gurský

Herný priemysel si v treťom kvartáli 2025 udržal „stabilný“ rast, ako upozorňuje gamesindustry. Aream & Co napočítalo 49 M&A obchodov a pripomenulo šok roka: kúpu Electronic Arts za 55 miliárd dolárov skupinou PIF, Silver Lake a Affinity Partners.

Popri dohode o EA sa riešili aj ďalšie kroky. Bandai Namco predal menšinový podiel Sony. A Aonic kúpil Prime Insight. Trh tak zostal aktívny, hoci opatrný.

- Reklama -

Podľa reportu stúpli výdavky na mobilné IAP na 21 miliárd dolárov. Väčšinu rastu pritiahli ázijskí vydavatelia.
PC segment medziročne narástol o 18 %. Pomohli silné vydania na Steame ako Borderlands 4, Dying Light: The Beast a Silksong. Konzolám dodal vietor Switch 2. Nintendo zvýšilo príjmy až 2,5-násobne medziročne, zatiaľ čo Sony aj Microsoft hlásili dvojciferný rast.

Verejné financovanie citeľne ochladlo. V Q3 sa cez verejné ponuky podarilo vyzbierať iba 0,3 mld. USD, kým v prvom polroku to bolo 10,1 mld. USD.

Súkromný kapitál uzavrel 82 dealov, no séria A kôl klesla už piaty kvartál v rade. Peniaze smerovali najmä do AI, „web-shop“ projektov, VR a mobilných štúdií – výrazne v Turecku.

- Reklama -

Druhý pohľad na herný priemysel

Keď si popri číslach o stabilnom Q3 2025 spomenieme na mantru roka „herné AAA je neudržateľné“, ťažko sa neusmiať. Medzitým sa firmy predbiehajú v škrtoch. Od roku 2022 do júla 2025 prišlo v hernom priemysle o prácu odhadom 45-tisíc ľudí. Len v roku 2025 pribúdali tisíce ďalších prepustených kvartál po kvartáli.

A keď už sa bavíme o „ťažkých časoch“, Microsoft podľa správy Bloomberg údajne „vzdal“ viac než 300 miliónov dolárov na priamych predajoch Call of Duty tým, že ho priniesol do Game Passu. Následoval citeľný zdvih ceny predplatného. Vraj „to vyjde“. Jasné… ak to zacvaká hráč.

Do koláže patrí aj jazyk tlačoviek: Crytek pri rušení starých verzií Hunt: Showdown hovoril o „challenging market dynamics“. A vývojári už otvorene hovoria, že niektoré „royalty-free“ konzolové dohody sú pre štúdiá neudržateľné.

Trh a herný priemysel rastie, hity zarábajú a M&A fičia. No popri tom počúvame, že „sa to nedá“ — kým účty za experimenty a zlé stávky platí najčastejšie hráč alebo ľudia v štúdiách. Realita je menej o apokalypse a viac o manažérskych voľbách.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x