Ocenenie hernej postavy by podľa herca z Clair Obscur dávalo väčší zmysel než ceny pre jednotlivcov

Mário Gurský

Ocenenie hernej postavy by podľa motion performera, Maxenca Cazorlu lepšie vystihovalo realitu vývoja hier než súčasné ceny pre jedného interpreta. Herec, ktorý stvárnil pohyb hlavného hrdinu Gustava v Clair Obscur: Expedition 33, tvrdí, že videohry vznikajú ako kolektívne dielo.

Po vydaní Clair Obscur: Expedition 33 sa veľa hovorilo o hereckých výkonoch. Hra získala nominácie na Best Performer na The Game Awards. Medzi nominovanými sa objavil aj Charlie Cox, ktorý nahovoril hlas hlavnej postavy.

- Reklama -

Jedna postava, dvaja herci

Gustave vznikol spojením dvoch výkonov. Charlie Cox dodal hlas, no pohyb a fyzický prejav vytvoril francúzsky herec Maxence Cazorla. Práve toto rozdelenie práce otvorilo diskusiu o tom, komu patrí zásluha za výsledný výkon.

Cazorla priznal, že ho verejné vyjadrenie Coxa hlboko zasiahlo. Cox totiž otvorene povedal, že bez pohybového výkonu by postava nikdy nefungovala tak presvedčivo.

Ako vznikala postava Gustava

Cazorla vysvetlil, že tím najskôr natáčal kompletný performance capture. K projektu pristupovali podobne ako k filmu. Herci sa učili dialógy, hrali celé scény a riadili sa režijnými pokynmi.

- Reklama -

Po spracovaní scén v hernom engine nastúpili hlasoví herci. Charlie Cox nahrával dialógy až v neskoršej fáze vývoja. Cazorla videl finálnu podobu Gustava až po mesiacoch priamo v hre. Podľa neho práve kombinácia týchto dvoch výkonov vytvorila uveriteľnú a silnú postavu.

Prečo súčasné ceny nevystihujú realitu

Cazorla upozornil, že každá hra vzniká iným spôsobom. Niektoré projekty využívajú jedného herca na celý výkon. Inde sa delí práca medzi viacerých ľudí vrátane kaskadérov.

V Clair Obscur podobne fungovali aj ďalšie postavy. Napríklad Maelle, Lune či Verso vznikli spoluprácou viacerých hercov. Jedna cena pre jedného interpreta podľa Cazorlu tento proces skresľuje.

Ocenenie hernej postavy ako lepšie riešenie

Podľa Cazorlu by ocenenie hernej postavy dokázalo spravodlivejšie vyzdvihnúť všetkých, ktorí sa podieľajú na vzniku postáv. Tento model už využívajú DICE Awards.

Ak porota ocení samotnú postavu, uzná hlasových hercov, motion performerov, scenáristov aj výtvarníkov. Takýto prístup podľa neho lepšie vystihuje povahu herného vývoja.

Videohry podľa Cazorlu fungujú ako kolektívne umenie. Postavy získavajú dušu vďaka práci celého tímu, nie jedného mena.

Debata, ktorá nekončí

Úspech Clair Obscur: Expedition 33 znovu otvoril otázku, ako by mali herné ceny fungovať. Gustave sa stal príkladom toho, že tradičné kategórie nemusia stačiť.

Cazorla verí, že diskusia povedie k zmenám. Podľa neho si herný priemysel zaslúži systém, ktorý lepšie odráža realitu tvorby.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x