Spoločnosť Sony už pracuje na PlayStation 6. Na jej vydanie si však ešte pár rokov počkáme. Napriek tomu sa občas objavia nové informácie. Najnovšie sa k téme vyjadril Šúhei Jošida, bývalý šéf PlayStationu, ktorý sa podelil o svoj pohľad na budúcnosť značky.
Jošida vystúpil v podcaste Friends Per Second, kde rozprával o svojej práci konzultanta pre nezávislé štúdiá aj o smerovaní herného priemyslu. Keď prišla reč na budúci konzolu, upozornil, že Sony by sa nemala spoliehať len na vyšší výkon.
Grafika už dosiahla úroveň, pri ktorej je ťažké rozoznať rozdiel. Efekty ako Ray Tracing alebo vyšší framerate si často ani nevšimnem, ak ich nevidím vedľa seba. Podľa mňa teda PlayStation nemôže pokračovať v rovnakom trende – zvyšovať výkon, no zanedbávať iné aspekty
uviedol Jošida.
Bývalý riaditeľ pochválil aj aktuálne vedenie PlayStationu. Podľa neho ide o mladšiu generáciu, ktorá môže priniesť svieže nápady.
Je skvelé, že vedenie sa omladilo. Generálny riaditeľ Hideaki Nišino má okolo 46 rokov a spolu s Hermenom Hulstom môžu skúsiť niečo úplne nové. Nemusia nasledovať staré prístupy, ktoré PlayStation používal doteraz
doplnil.
Na otázku, čo by mala Sony vylepšiť v prípade PlayStation 6, konkrétne neodpovedal. Vyzdvihol však schopnosť firmy prinášať inovatívne riešenia. Pripomenul napríklad SSD disk, DualSense ovládač či PS VR, ktoré zlepšili herný zážitok pri aktuálnych konzolách.
O PlayStatione 6 zatiaľ vieme len málo. Podľa doterajších správ by sa mala objaviť najskôr v roku 2027. Hlavný architekt Mark Cerny už skôr naznačil, že nová generácia bude opäť postavená na technológii AMD. Cieľom má byť výrazný posun v oblasti grafiky a silnejšie využitie umelej inteligencie (AI).
AI má pomôcť vývojárom prinášať technologické skoky jednoduchšie než kedykoľvek predtým. Na čo presne sa Sony chystá zamerať, sa dozvieme neskôr.
Zatiaľ si fanúšikovia môžu len predstavovať, ako bude nový PlayStation 6 vyzerať – a sledovať špekulované technické špecifikácie, ktoré už kolujú na internete.

