Niektoré hry vám všetko, čo potrebujete vedieť, prezradia už v názve. Klasickým príkladom je hra Don’t Starve. Je to hra o tom, že musíte jesť, aby ste žili. Don’t Scream je to isté, len je tu pridaná výzva navyše. Ide o hororovú hru, v ktorej ak zakričíte v reálnom živote, začne sa odznova.
Samozrejme, to znamená, že na jej hranie potrebujete mikrofón. Ako sa vysvetľuje na stránke Don’t Scream v službe Steam: „Musíte si v hre nakalibrovať mikrofón tak, aby sa každé zakňučanie, skok alebo dokonca drobné zapišťanie zaregistrovalo ako krik, čím sa zvýši náročnosť hry.“ To neznamená, že nemôžete vydávať žiadne zvuky – nízke hovorenie je prijateľné – ale aj „tiché vzdychanie“ sa počíta ako neúspech. „Mohli by ste obísť kalibráciu a kričať keď sa zľaknete,“ vysvetľujú ďalej vývojári, „ale to by pokazilo vzrušenie. Ak chcete zažiť skutočný hororový zážitok, hrajte tak, ako je to navrhnuté.“
Cieľom hry Don’t Scream je napodobniť found-footage horor ako The Blair Witch Project, len s dĺžkou 18 minút namiesto 81. Strašidelný les Pineview Forest skúmate pomocou videokamery a časovač tiká len vtedy, keď sa hýbete. Na ceste vás zrejme čakajú „desiatky dynamických strašidiel“, ktoré preveria vašu odvahu.
Na hre Don’t Scream pracujú dvaja indie vývojári, ktorí si hovoria Joure & Joe. Jej vydanie do early access je naplánované na 27. októbra tohto roku a vývojári plánujú pridávať ďalšie strašidlá, rozšírený lore, nepovinné ciele a ďalšie veci.