Príjmy hernej divízie Microsoftu sa v poslednom štvrťroku 2022 prepadli – pre nedostatok vlastného obsahu

Dominik Cenkner

Microsoft na rok 2022 určite nebude spomínať s veľkou láskou, aspoň teda čo sa týka hernej divízie. Tímy pracujúce pod záštitou Xbox Game Studios sa vlani veľmi nepredviedli, čo sa zákonite muselo odraziť na finančných výsledkoch.

K dispozícii je správa hodnotiaca finančné výsledky za posledný štvrťrok minulého roka. Výkonný riaditeľ Microsoftu Satya Nadella zdôraznil, že hlavným cieľom bolo dať hráčom viac možností, ako sa dostať k obľúbeným titulom, aby mohli hrať kedykoľvek, akokoľvek a čokoľvek budú chcieť.

- Reklama -

Nadella tiež spomenul nejaké tie čísla. Pokiaľ ide o aktívnych užívateľov, tam padol rekord. Xbox zaznamenal viac ako 120 miliónov hráčov za jeden mesiac. Na historicky najvyššie čísla sa údajne dostal aj počet aktívnych zariadení a tiež počet predplatiteľov Game Passu. Konkrétne cifry už ale nezazneli.

V prípade Game Passu teda zrejme došlo k prekonaniu doterajšieho maxima, ktoré činí 25 miliónov predplatiteľov. Hodí sa ale dodať, že sa Microsoft týmto číslom naposledy pochválil presne pred rokom.

A teraz sa poďme pozrieť na tie menej radostné údaje. Vyšlo totiž najavo, že si herná divízia Microsoftu v období od októbra do decembra oproti predchádzajúcemu roku v príjmoch z predaja hardvéru pohoršila o 13 %. V celkových príjmoch z ponúkaného obsahu a všetkých služieb na Xboxe došlo k poklesu o 12 %.

- Reklama -

Microsoft si nižšie príjmy vysvetľuje tým, že bol rok 2021 v porovnaní s tým minuloročným naozaj silný, priamo spomína pokles na strane vlastnej produkcie a nižšiu monetizáciu obsahu tretích strán. Zároveň však očakáva, že tento rok bude o poznanie lepší.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -