Strauss Zelnick je momentálne šéfom spoločnosti Take-Two, vďaka ktorej sa môžeme hrať doslova legendárne tituly ako Grand Theft Auto 5 a Red Dead Redemption. Na svedomí má však aj iné, veľké tituly, ktoré majú nevídaný úspech. Zelnick poskytol pre portál Protocol obsiahly rozhovor, v ktorom zaznela aj hláška, že nepovažuje cloud gaming za budúcnosť herného priemyslu.
Tak totiž cloud gaming označujú niektorí iné, veľké spoločnosti. Najmä tie, ktoré ho priamo vyvíjajú alebo s ním majú čo dočinenia. Ide o spoločnosti ako Google, Microsoft a do istej miery aj Sony. Všetky tieto spoločnosti ponúkajú svoju verziu cloud gamingu. Google má Stadiu, Microsoft zas xCloud a Sony PS Now.
Okolo cloud gamingu je iba veľký rozruch
Podľa Zelnicka vytvorí cloud gaming na hernom trhu dieru. “Každá nová herná distribúcia, ktorá ponúkne rozumnú cenu, kvalitné tituly a efektivitu je pre náš trh dobrá,” hovorí v rozhovore. “Okolo virtuálnej reality bolo tiež množstvo rokov veľa vzrušenia a tiež ma to neoslovilo. Chvalabohu sme na to neminuli žiadne peniaze. Podobne je to aj s cloud gamingom, okolo ktorého je momentálne tiež veľký rozruch.”
Jeho problém s cloudovým hraním však nie je použitá technológia ani spôsob, akým bude cloud gaming fungovať. Jeho problémom je prísľub, že táto nová distribúcia otvorí dvere novým hráčom, ktorí predtým hráčmi neboli. “Niektorí hovoria, že momentálne je v obehu asi 130, možno 140 miliónov herných konzol,” vysvetľuje Strauss. “Na svete sú miliardy počítačov a keď teraz vydáte konzolovú hru na počítač, telefón a tablet, vaše pôsobenie na trhu sa zväčší 20-násobne. Matematicky. To však nedáva žiadny zmysel. Z toho totiž vyplýva, že ste veľkým fanúšikom videohier, ale nie ste ochotní kúpiť si konzolu.”
Cloud gaming nedokáže splniť to, čo sľubuje
Do popredia tiež vyzdvihuje fakt, že niektorí ľudia žijú v oblastiach s pomalým pripojením na internet. Takí ľudia sú obmedzení na technológie, ktoré vo svojej oblasti majú. “Môžete byť na cloude, no keď ste na telefónnej linke vôbec nevyužijete to, čo vám tieto spoločnosti ponúkajú.” Strauss však priznáva, že možno hovorí proti svojim vlastným záujmom.
Napriek tomu v cloud gamingu nevidí potenciál pre ich hry. “Predali sme vyše 135 miliónov kópií GTA5, 32 miliónov kópií Red Dead Redemption 2. Veľmi by som si prial, keby som mohol povedať, že cloud gaming tieto čísla dvihne dvoj, alebo trojnásobne. Akurát, že si to vôbec nemyslím,” vysvetľuje Zelnick svoje myšlienky.
Podobný názor má šéf Take-Two aj na predplatné programy, ktoré ponúkajú niekoľko stoviek hier za jeden nízky, mesačný poplatok. Už v skoršom rozhovore sa vyjadril, že to hernému biznisu len ubližuje a nebude to fungovať tak dobre ako v prípade filmov a seriálov (Netflix a podobne). Napriek tomu sme GTA5 aj Red Dead Redemption 2 mohli vidieť na krátky čas v službe Xbox Game Pass.