Šéf značky Xbox, Phil Spencer, sa v rozhovore s vidcastom Kinda Funny Games verejne rozhovoril o prijatí nepodarenej strieľačky Redfall od štúdia Arkane. V súvislosti s ňou rada hráčov začala upozorňovať na nie príliš dobré výsledky posledných vydaných hier štúdií Microsoftu. Phil Spencer uznáva, že ho výsledky sklamali a že zrejme dôjde k zmenám.
Spencer bol počas takmer štyridsať-minútového rozhovoru veľmi otvorený, sebakritický a úprimný. Tiež na ňom je výrazne poznať, že zo situácie nemá príliš dobrú náladu.
„Viete, že pre mňa nie je nič ťažšie ako sklamať komunitu Xboxu. Som jej súčasťou už dlho, dlho. Samozrejme pracujem na Xboxe ako obchodný riaditeľ, mám veľa priateľov, získavam veľa spätnej väzby a sledovať, ako komunita stráca dôveru je pre mňa ťažké sklamanie… Som sklamaný, som naštvaný sám na seba. Tak nejako prehodnocujem náš proces. Spomínam si napríklad na oznámenie so 60 snímkami za sekundu a potom sme 60 snímok za sekundu nedodali, to je vec, za ktorú sme dostali poriadny náklad,“ rozhovoril sa hneď v úvode.
Podľa Spencera prijatie kritikov silne nedosahovalo očakávania firmy. Zároveň to ale neznamená, že by sa tým príbeh Redfallu definitívne skončil. Naopak, štúdio je odhodlané postupom času hru pilovať a zlepšovať. Chce tak napodobniť napríklad príbeh Sea of Thieves, ktoré taktiež vyšlo ako nedopečená hra s pár zaujímavými nápadmi a postupne rozkvitlo do jedného z najlepších kooperatívnych open-world titulov na trhu.
„Ukázali sme veľa starostlivosti voči hrám ako bolo Sea of Thieves alebo Grounded a v podpore a budovaní stále pokračujeme. Zároveň ale chápem, že tieto hry stoja 70 dolárov a sme plne zodpovední za to, že vydáme niečo skvelé,“ zamýšľa sa.
Sám Spencer však priznáva, že Redfall má problémy z hľadiska kvality a zároveň sa evidentne nepodarilo naplniť pôvodnú kreatívnu víziu a situácii nepomohli ani odklady, ktoré vývoj sprevádzali.
„Tiež sa vrátim k sérii videí z Redfallu na IGN, kde bežala hra v 60 snímkach za sekundu na PC, aj keď už sme vtedy vedeli, že na konzolách hra vyjde len s 30 snímkami za sekundu. Musíme byť do budúcnosti transparentnejší a otvorenejší v tom, že ukazujeme niečo čo je reprezentatívne pre to, čo dostanú hráči na konzolách. Neviním nikoho iného ako seba. Možno čoskoro budem mať na krku toľko problému, že už tu bude miesto mňa sedieť niekto iný. Musíme explicitne ukázať, čo od hry chceme, ako bude vyzerať, aké bude ponúkať možnosti, a som hrozne naštvaný, že sa sami bodáme do chrbta mätúcou komunikáciou alebo zavádzajúcimi informáciami, ako bude vlastne nakoniec produkt vyzerať,“ sype si popol na hlavu.
Spencer je celkom oprávnene opatrný v sľuboch pre budúcnosť a sám avizuje, že nechce „zbytočne preceniť“ blížiacu sa konferenciu Showcase. Zároveň ale sľubuje, že sa lineup Xboxu a Microsoftu konečne dá do pohybu a začnú pravidelne vychádzať zaujímavejšie hry. Tiež pripomína, že keď Microsoft kúpil ZeniMax, Redfall už bol v pomerne pokročilej fáze vývoja a Xbox tak s vývojármi príliš úzko nespolupracoval. V otázke blížiaceho sa Starfieldu už mal podstatne väčší vplyv, čo by sa malo prejaviť na jeho kvalite.