Square Enix znižuje počet zamestnancov a ruší exkluzivitu pre PlayStation

Dominik Cenkner

Japonská spoločnosť Square Enix opäť prechádza reštrukturalizáciou. V európskych a severoamerických pobočkách prepúšťa zamestnancov, aby dosiahla štíhlejšie a flexibilnejšie fungovanie. Zatiaľ nie je jasné, koľko ľudí príde o prácu. Podľa servera VGC má len londýnska kancelária zrušiť takmer 140 pracovných miest. Zmeny sa dotknú oddelení IT, marketingu, QA aj obchodného plánovania. Prezident Takashi Kiryu uviedol, že cieľom je zvýšiť efektivitu a globálne vydavateľské schopnosti firmy.

Square Enix odhaduje, že vďaka týmto krokom ušetrí viac než 3 miliardy jenov ročne (približne 19,6 milióna dolárov). Pripomeňme, že už v roku 2024 spoločnosť predala svoje západné štúdiá Crystal Dynamics, Eidos-Montreal a Square Enix Montreal skupine Embracer Group.

- Reklama -

Zásadná zmena prichádza aj v oblasti vydávania hier. Square Enix sa odpútava od exkluzivity pre PlayStation a plánuje vydávať všetky budúce tituly súčasne na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S aj na Nintendo Switch 2. Ide o veľkú zmenu oproti minulosti, keď napríklad Final Fantasy XVI či Final Fantasy VII Rebirth vyšli najskôr len na konzolách od Sony. Spoločnosť tak dáva jasne najavo, že už nechce pôsobiť ako „dvorné štúdio Sony“. Cieľom je rozšíriť dosah značiek, zvýšiť zisky a osloviť hráčov bez ohľadu na platformu. Podľa neoficiálnych správ by sa to mohlo týkať aj tretej časti remaku Final Fantasy VII, no potvrdenie zatiaľ chýba.

Square Enix chce ušetriť aj vďaka AI

Spoločnosť zároveň intenzívne investuje do umelnej inteligencie. V spolupráci s laboratóriom Matsuo-Iwasawa z Tokijskej univerzity rozbieha výskumný projekt s názvom Joint Development of Game QA Automation Technology Using Generative AI. Cieľom je automatizovať až 70 % procesov testovania hier (QA). Projekt má priniesť rýchlejšie vydávanie hier a efektívnejšie využitie ľudských zdrojov.

Hoci Square Enix vníma AI ako cestu k úsporám a technologickému náskoku, nie všetci vývojári s tým súhlasia. Štúdio Unknown Worlds Entertainment (tvorcovia Subnautica 2) sa rozhodlo generatívnu AI úplne vylúčiť. Podobne aj šéf Take-Two Interactive varuje, že by hry ako Grand Theft Auto mohli prísť o svoju kreatívnu dušu. Naopak, Electronic Arts chce AI využívať naprieč tímami ako „tvorivého partnera“.

- Reklama -

Square Enix tak vstupuje do novej éry, kde sa spája prepájanie platforiem a automatizácia vývoja. Ak sa jej plán podarí, môže do roku 2027 zásadne zmeniť spôsob, akým vznikajú veľké herné tituly.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x