Aj keď by sme si to najradšej poniektorí ani nepripustili, ale pravda je taká, že medzi nami žijú osoby s menšími či väčšími zdravotnými problémami. Aj oni napriek rôznym handicapom a obmedzeniam častokrát chcú siahnuť po dobrej videohre, ale nemôžu. Veľké herné spoločnosti si ich donedávna totiž až tak veľmi nevšímali. S novým postojom prišla pred časom Sony, ktorá v hrách na PlayStation začala ponúkať viaceré možnosti pre hráčov so zdravotným znevýhodnením. „Vyústilo“ to do hry The Last of Us Part 2. Tú si bez väčších problémov zahrajú aj hráči, ktorí skoro vôbec nič nevidia. A na vavrínoch evidentne nezaspali ani Xbox konzoly, ktoré predstavili tzv. tagy. O čo vôbec ide?
Aj Microsoft pokračuje v snahe otvárať a zjednodušovať hranie aj ľuďom s rôznymi formami zdravotného postihnutia. V súčasnosti prebieha s testovaním novej funkcie – tagy. Tie označujú, ako veľmi sú jednotlivé tituly prispôsobiteľné a umožňujú prvky prístupnosti. Odznaky hodnotia napr. rozmery grafického rozhrania, možností narácie či alternatívneho ovládania.
Medzi základné prvky, ktoré by mali prístupné hry obsahovať, sú napr. možnosti čítania ponuky. V angličtine sa to označuje ako narrated menu. K základným prvkom však patria aj nastavenia veľkostí titulkov, podpory klávesnice či ovládanie jednou analógovou páčkou. Pre jednotlivé prvky budú platiť pomerne prísne pravidlá, ktoré musia hry pre získanie ocenenia splniť. Napr. v prípade titulkov musia byť texty dostatočne čitateľné a veľké. Navyše musia ponúkať zväčšenie aspoň na 200 % pôvodnej veľkosti.
Prísne podmienky by malo dobre spĺňať Halo Infinite
Hovorí sa, že prísne podmienky, ktoré si Xbox nastavil, má dobre spĺňať pripravované Halo Infinite. Titul má v základe ponúknuť viacero možností, ako si hu upraviť podľa seba. Titulky možno zväčšovať, meniť ich pozadie a transparentnosť, farebnosť na základe hovorcu, alebo ich redukovať na prehovory kľúčové pre príbeh (potiaľto ide o pomerne štandardnú ponuku). Titul by mal tiež umožňovať meniť veľkosť textov v menu a grafickom rozhraní, ponúkať čítanie textov s premenlivou rýchlosťou, systém „lineárnej navigácie“, ktorý zjednodušuje prechod ponukami nehľadiac na ich pozíciu v ponuke, prispôsobenia farieb priateľských aj nepriateľských jednotiek, podrobné nastavenie HUD, obojsmerný prevod text -reč pre komunikáciu v chate, veľmi podrobné možnosti nastavenia vyváženia rôznych typov zvuku v hre alebo napríklad nové možnosti nastavenia ovládania vozidiel.
Infinite sa chce tiež priblížiť hráčom, ktorí využívajú protézy. V hre má byť dostupný podrobný editor postavy, v ktorom môžete rôzne končatiny vašej postavy nahrádzať protézami.
Aby toho nebolo málo, Xbox má ponúkať svojim herným štúdiám taktiež bezplatný kurz vývoja hier pre hráčov so zdravotným znevýhodnením. Kurz má vývojárov naučiť základným špecifikám hrania tejto skupiny hráčov.
Čo na tagy, ktoré dorazia na Xbox konzoly, hovoríte vy? Môžete nám napísať do komentára a pre viac herných noviniek nezabudnite sledovať náš web.
[…] skutočnosť, akí sú poniektorí hráči doslova blbí. Ešte začiatkom októbra sme vám priniesli informáciu, že Xbox prichádza so systémom tagy. Tie majú posudzovať to, ako je daná hra prispôsobená […]