Pred rokom vyšla hra od Electronic Arts a štúdia Ascendant, o ktorej len málokto počul, tobôž už hral. Je to pritom zaujímavé, pretože hra neobsahuje žiadne mikrotransakcie, v podstate žiadny prehnaný grind a je to singleplayer. Čiže v podstate úplný opak toho, na čo sme od EA zvyknutí. Napriek tomu si hru takmer nikto nekúpil a hráčska základňa v podstate neexistuje. Prečo?
Zahraničný portál IGN vydal novú správu o prepúšťaní v hernom priemysle, ktoré zasiahlo takmer každú firmu alebo štúdio. No obsahuje aj fascinujúci pohľad na jeden z menej úspešných AAA titulov minulého roka. Immortals of Aveum bol debutový titul od Ascendant Studios, ktorý vyšiel na Steame a konzolách v auguste 2022. Pri vydaní mala hra zmiešané, no nie negatívne recenzie a do veľkej miery zapadla prachom a zmizla bez stopy.
Electronic Arts do tejto hry investoval veľké prostriedky a Ascendant Studios mal istú pevnú predstavu o tom, čo by od hry herná verejnosť mohla chcieť. Pri príležitosti vydania hry Immortals of Aveum malo štúdio aj takzvanú launch party, na ktorej sa vývojári pýtali vyšších predstaviteľov na to, ako vyzerajú predaje hry. Stretli sa s vyhýbavými odpoveďami. Krátko na to, s odvolaním sa na slabé výsledky hry, bola prepustená takmer polovica štúdia. Celkovo asi 50 ľudí.
“Na debutový projekt štúdia boli Immortals z veľkej miery značne naddimenzované,” povedal jeden z bývalých zamestnancov štúdia Ascendant. “Náklady na vývoj sa pohybovali okolo 85 miliónov dolárov a myslím, že spoločnosť EA prispela 40 miliónmi dolárov na marketing a distribúciu. Iste, vo vývojárskom tíme boli talenty, ale pokúsiť sa vytvoriť AAA strieľačku pre jedného hráča na dnešnom trhu bol naozaj hrozný nápad. Najmä preto, že išlo o novú IP, ktorá sa zároveň snažila využiť Unreal Engine 5. Nakoniec sa na trh dostala nafúknutá, opakujúca sa kampaň, ktorá bola príliš dlhá.”
Hra nakoniec predala “len nepatrný zlomok” toho, čo sa predpokladalo a hoci sa vina za takéto vážne pochybenie často dáva za vinu vydavateľom (v tomto prípade EA), niektorí z tých, ktorí na titule pracovali, sa s ľútosťou pozerajú späť na hru, ktorú vytvorili. Iný zamestnanec spoločnosti Ascendant, ktorý v nej stále pracuje, sa odvoláva na populárny príspevok na sociálnej sieti X, ktorý sa stal akýmsi mottom: “Chcem kratšie hry s horšou grafikou, ktoré robia ľudia, ktorí sú platení viac za to, že pracujú menej, a to si nerobím srandu.”
Zamestnanci Ascendentu sa domnievali, že práve to robia s Immortals of Aveum. “Nie je to pokračovanie ani remake,” hovorí zamestnanec. “Jej zdolanie nezaberie 400 hodín, nemá žiadne mikrotransakcie, žiadne nezmyselné grindovanie v otvorenom svete. Hoci nie každý si ju zamiloval, v recenziách je hodnotená celkom dobre, v súčasnosti má na OpenCritic 74 bodov a na Steame prevažne pozitívne hodnotenie. No nikto si ju nekúpil.” Hráči budú mať nepochybne vyhranené názory na to, či Immortals of Aveum skutočne spĺňa všetky tieto kritériá, ale posledná veta je naozaj silná.
Ascendant Studios je naďalej aktívne, hoci nemá žiadne správy o svojom ďalšom projekte a práce na hre Immortals of Aveum zrejme skončili. Nech už sa o hre dá povedať čokoľvek iné a či sú tie odhady zamestnancov o investíciách presné, Electronic Arts vsadilo na úplne novú značku bez všetkých tých “nezmyslov”, ktoré hráči údajne neznášajú a nevyšlo im to.
o tejto hre som doteraz nepocul ani som ju nevidel 😛 tu musel sialene zlyhat marketing
Tu asi zlyhalo viac než len marketing 🤔