Štúdio Sledgehammer v hre Call of Duty: Vanguard využije možnosti ovládaču DualSense naplno. Chcú, aby každá zbraň bola na pocit iná a základom je reálny svet. Inými slovami, štúdio sa pokúsi priniesť reálny pocitový zážitok pri každej zbrani v hre. Informácie pochádzajú z najnovšieho článku na oficiálnom PlayStation blogu, v ktorom sa vyjadril Chris Fowler.
Chris je inžinier a vývojár v štúdiu Sledgehammer a vysvetľuje to, ako bude hra spolupracovať s ovládačom DualSense. Možno sa to niektorým zdá ako jednoduchá záležitosť, ale v skutočnosti je za tým celá veda. Najdôležitejším bodom je takzvaný „break“ – čiže bod alebo moment, v ktorom zbraň vystrelí akonáhle je na kohútik vyvinutá dostatočná sila. Presne to chcú autori napodobniť v hre, pre každú zbraň.
Ovládač DualSense umožňuje vývojárom využívať presne to. Hráči by mali cítiť odpor pri stláčaní spúšťačov tak, ako by to bolo potrebné so skutočnou zbraňou a kohútikom. Chris vysvetľuje, že každá zbraň to bude mať inak a inšpirujú sa skutočnými zbraňami. V skutočnosti to znamená, že pri streľbe z útočnej pušky budete cítiť miernejší odpor, zatiaľ čo pri streľbe z LMG hráči pocítia oveľa väčší spätný ráz. Pri SMG o niečo menší.
Možnosti ovládaču DualSense sú široké, autori Call of Duty: Vanguard tak môžu pridať aj rozdielne pocity pri využívaní optiky na zbraniach. Bude záležať na tom, akú zbraň práve máte v ruke. Aj doplnky, ktoré na nej budete mať, budú ovplyvňovať pocit, akým „si priblížite“. To však nie je všetko, Chris dodáva, že aj haptická odozva zohrá veľkú úlohu. Napríklad ak nepriateľ, ktorý po vás strieľa zničí váš úkryt, budete cítiť úlomky a trosky, ktoré lietajú okolo vás. Rovnako tak pocítite aj explózie.
Call of Duty: Vanguard vychádza 5. novembra na platformy PC, Xbox a PlayStation.