Na Steame sa objaví stratená bizarná hra z roku 1999

Mário Gurský

V 90. rokoch si japonský surrealistický umelec Tomomi Sakuba uvedomil, že by mohol vytvoriť hru pomocou bezplatného softvéru HyperCard na svojom počítači Mac. Po niekoľkých prototypoch začal pracovať na tom, z čoho sa nakoniec stala hra Garage: Bad Dream Adventure. Bizarná a znepokojujúca point-and-click adventúra o fetálnom biomechanickom tvorovi, ktorý sa pohybuje v parapsychologickom a znepokojivo sexualizovanom, ale nie vyslovene sexi, svete.

Hoci nejde o vyslovene hororovú hru a nespolieha sa na strašenie ani gore, jej estetiku možno veľkoryso označiť za nočnú moru – čo sedí, keďže je údajne vykradnutá zo Sakubových nočných môr. Hlavný hrdina má dve štatistiky: Ego a Palivo. Ak vám dôjde palivo, zomriete. Ak vám dôjde Ego, upadnete do takého duševného vypätia, že by ste mohli rovno zomrieť. Tak či onak, hra skončila.

- Reklama -

Krátko po vydaní bola Garage účinne zničená. Vydavateľ Toshiba-EMI prestal tlačiť „cédečka“. Bolo vyrobených len 3 000 kópií, všetky v japončine, čo sotva stačilo na to, aby sa hra kvalifikovala ako kultová. Dve desaťročia bola hra v zabudnutí. Teraz je však späť, čiastočne vďaka úsiliu fanúšikov a čiastočne vďaka úsiliu jej tvorcu.

Takže teraz aj vy budete môcť zažiť rozkoš z kŕmenia podivných krabov, ktoré ste chytili v kanáli, veľkým robotom so ženským kódom, ktorý ich potom premení na palivo. Palivo sa bude uskladňovať z čerpadiel v jeho prsiach.

Nová verzia Garage obsahuje kompletne vyretušované obrázky, prepracované videá aktualizované pomocou interpolácie snímok s umelou inteligenciou, nové používateľské rozhranie a lepšie vyváženie hry. Na stránke služby Steam sa okrem toho uvádza, že „boli pridané nové kapitoly, subquesty a viacero zakončení“.

- Reklama -

Garage: Bad Dream Adventure, nájdete na službe Steam, kde vyjde 8. júla. Veľká vďaka patrí najmä Obscure Game Aesthetics, bez ktorého by sa svet o tomto skvoste nedozvedel.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x