Od vydania survival hororu The Callisto Protocol sa hovorí, že vývojári uprednostnili verziu pre PlayStation 5 a zámerne vynechali ray tracingové odrazy na konzole Xbox X Series. To okrem iného viedlo k tomu, že ste hlavnú postavu nevideli v zrkadle. V systéme PS5 je však táto funkcia prítomná od začiatku.
Striking Distance Studios to vysvetľovalo neočakávanou chybou a celý problém s optimalizáciou hry a chybami zasa administratívnou chybou. Tím však naďalej pracuje na oprave titulu.
Najnovšia aktualizácia pridáva do verzie hry The Callisto Protocol pre konzolu Xbox Series X ray-traced reflection. Opravuje tiež rôzne chyby a zlepšuje hru na všetkých konzolách.
Glen Schofield, výkonný riaditeľ spoločnosti Striking Distance Studios, na Twitteri uviedol, že okrem ray-traced reflection má verzia pre Xbox Series X aj ďalšie drobné vylepšenia. Ale ani tu nebol konkrétny. Namiesto toho napísal, že sa hrá naozaj dobre. Priznáva však, že v hre je stále veľa rušivých elementov, na čom pracujú.
„Denne pracujeme na optimalizáciách pre všetky platformy a počúvame vašu spätnú väzbu. Ďakujeme vám za vašu trpezlivosť,“ dodali autori.
Nepotvrdené špekulácie o uprednostňovaní verzie PS5 vznikli kvôli jednej zaujímavej skutočnosti. Na The Callisto Protocol sa podieľalo približne 150 zamestnancov firmy Sony Visual Arts Services Group a jej malajzijského tímu. Spoločnosť Sony poskytla vývojárom hry Striking Distance aj svoje štúdio na snímanie pohybu (motion capture).
Výmenou za to má spoločnosť Sony vlastniť marketingové práva. Inými slovami, The Callisto Protocol by sa nemal objavovať v reklamách súvisiacich s Xboxom.
Je bežné, že spoločnosť Sony pomáha iným štúdiám, najmä zapožičaním svojho hardvéru alebo softvéru, a inde zase pomôže so zvukom alebo filmovaním. V prípade The Callisto Protocol išlo zrejme o väčšiu spoluprácu.