Streamovacie či cloudové služby musia nachádzať spôsoby, ako osloviť platiacich užívateľov. Najnovším „trendom“ je ponúkať lacnejšie verzie predplatného s reklamami či ďalšími menšími nevýhodami. Najnovšie sa špekuluje o tom, že s podobným projektom by mal prísť aj Microsoft s jeho Game Passom.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý mala spoločnosť Microsoft rozposlať hráčom. Pýta sa ich, či by boli ochotní prijímať reklamy za nižšiu cenu mesačného predplatného. Tá by sa prehrala pred spustením titulu.
Ďalšou nevýhodou by boli hry priamo od Xbox Game Studios, ktoré by sa v tejto lacnejšej predplatenej verzii objavili až šesť mesiacov po vydaní. V súčasnosti sú hry k dispozícii hneď. Otázkou je, či knižnica bude obsahovať všetky hry. Do úvahy prichádzajú len vybrané tituly.
Lacnejšie predplatné by nezahŕňalo službu EA Play. Tá by zostala v rámci služby Ultimate Game Pass, k dispozícii by nebol ani cloud, takže by nebolo možné hrať ani na mobilných zariadeniach a televízoroch; zostalo by len hranie na Xboxe a PC. Na druhej strane by mal byť zahrnutý aj multiplayer, takže pravdepodobne Xbox Live Gold, ktorý sa v posledných rokoch dostal do úzadia.
Pokiaľ ide o cenu, v tabuľke sa uvádza 3 eurá za 1 účet, zatiaľ čo za predplatné Ultimate pre priateľov a rodinu (5 účtov) bude Microsoft chcieť 22 eur mesačne.
Pripomeňme, že napríklad Netflix s reklamou vo Francúzsku stojí 6 eur mesačne. Nezabudnite však, že v prípade spoločnosti Microsoft ide o prieskum. Spoločnosť zatiaľ len zisťuje, či by španielski hráči mali o takýto plán záujem.