Vo svete pred tým, než Forza Horizon v podstate stanovila štandardy pre to, aké môžu byť vždy online hry s otvoreným svetom, existovala hra Test Drive Unlimited. TDU vytvoril celý havajský ostrov Oahu v mierke jedna ku jednej, čo je aj po 17 rokoch ohromujúci úspech. Teraz sa TDU chystá na návrat, ktorý sa odohráva na úplne inej plávajúcej skale, v Hongkongu. A tento týždeň sme sa naň mohli pozrieť v najnovšom bulletine vývojára Kylotonn pre fanúšikov.
Podobne ako stvárnenie Oahu v prvom dieli, aj ostrov Hong Kong v Solar Crown je postavený v rovnakej mierke. Samozrejme, HKI je oveľa menší ako Veľký ostrov, takže nečakajte žiadne hodinové prejazdy z jedného konca na druhý. Napriek tomu sa zdá, že ponúka podstatne väčšiu rozmanitosť ako Oahu v TDU, od výhľadov na útesy až po neónové mrakodrapy.
Nie každá cesta na ostrove bola vytvorená podľa skutočnosti, pretože po prvé to jednoducho nie je možné, a po druhé aj keby to bolo možné, nezaručilo by to zábavnú hrateľnosť. Kreatívny riaditeľ Alain Jarniou ponúkol v bulletine niekoľko informácií o tom, ako sa tím pokúsil zopakovať ducha ostrova Hongkong, hoci s 595 km ciest, ktoré sú vhodnejšie na preteky prostredníctvom Redditu.
„Zrekonštruovať ostrov Hongkong so všetkou jeho rozmanitosťou a drobnými detailmi bola značná výzva. V hre s otvoreným svetom, ako je TDU, musíme poskytnúť plynulý a zaujímavý zážitok z jazdy a zároveň podporiť prieskum, ktorý je dôležitou súčasťou zážitku. Aby sme zvýšili imerziu a preniesli hráčov do novej krajiny, chceli sme tiež, aby bola HKI veľmi realistická, preto sme ju stvárnili v mierke 1:1. Bola to výzva z technického hľadiska, ako aj z hľadiska hrateľnosti,“ uviedol Alain.
„Vďaka skúsenostiam získaným pri vývoji mnohých rallye hier (séria WRC) a motoristických hier (séria TT) máme značné skúsenosti s vytváraním realistických prostredí vo veľkom meradle. TDU je však iný druh zážitku a väčšia výzva. Ostrov Hongkong je úžasné ihrisko, ktoré ponúka neuveriteľnú rozmanitosť, a každému prostrediu bola venovaná špeciálna pozornosť, aby bolo pre hráčov zábavnejšie. Aby sa zdôraznila rýchla a plynulá jazda, napríklad veľmi hustá mestská sieť HKI si vyžadovala drobné úpravy kvôli niektorým malým uličkám, ktoré boli veľmi úzke. Naopak, na hlavných dopravných tepnách sa vykonali niektoré ľahké úpravy, aby boli zábavnejšie a prispôsobené veľmi rýchlym autám, pričom sa rešpektovala identita ostrova Hongkong. Aby sme zvýšili možnosti prieskumu, využili sme naše skúsenosti z hier WRC a niektoré pešie a turistické cesty sme premenili na malé horské cesty, ktoré môže využívať auto,“ rozpísal sa Alain.
Ako vysvetľuje hlavný výtvarník Stéphane Cambier, mapu tvorí 14 okresov s najrôznejšími biómami, ktoré sú doplnené množstvom miestnych pamiatok.
„Môžete sa plaviť cez centrum Wan Chai, finančnú štvrť s obrovskými budovami, ako sú Hopewell Centre a Convention Centre, potom prejsť cez centrálnu štvrť pod Bank of China Tower a dvojitými vežami Lippo Centre, ikonickým mrakodrapom na HKI. Oblasť východných dokov je dokonalým ihriskom pre Ulice. Nachádza sa tu ich centrála, podzemný industriálny nočný klub. Ak však dávate prednosť pokojnejšej a rezidenčnejšej atmosfére, na južnej strane ostrova sa nachádza štvrť Repulse Bay s luxusnými obchodnými domami. Vrchol The Peak, najvyšší bod ostrova, je ideálny na off-roadové zážitky a na obdivovanie mesta pri západe slnka. Ste v srdci vášnivým objaviteľom? Vydajte sa hľadať malé rybárske dedinky na úpätí vodnej nádrže Tai Tam Tuk, ku ktorým sa dostanete len po malých cestičkách; potom sa dračím chrbtom dostaňte do Shek O a zažite nezabudnuteľné herné chvíle, ktoré nájdete len v TDUSC,“ pridal ďalšie informácie o hre Cambier.
O hre Solar Crown sa veľmi nehovorilo až do posledných týždňov, keď vydavateľ Nacon začal zdieľať screenshoty z hry. Všetky videozábery z hry boli CGI, takže stále nemáme predstavu o tom, ako bude prvý zážitok z Test Drive s otvoreným svetom za viac ako desať rokov vyzerať počas hrania, a dokonca ani nevieme, kedy bude spustený. Zodpovedné vývojárske štúdio Kylotonn je známe svojimi oficiálne licencovanými hrami World Rally Championship a Isle of Man TT. Séria WRC bola vzorom konzistentnosti, ale vytvoriť pretekársku hru s otvoreným svetom je úplne iná výzva ako vytvoriť pretekársku hru založenú na rýchlostných skúškach alebo okruhoch.