Redfall síce nie je najväčšia hra, na ktorej Microsoft pracuje, ale je to dôležitý AAA titul od spoločnosti Arkane, obľúbeného vývojára hier Dishonored, Prey a Deathloop. Redfall bola ich šanca skočiť do niekoľkých nových žánrov, kooperácie, looter-a, otvoreného sveta a.. upírov. Ako to dopadlo?
V skratke by sme mohli povedať, že zle. Veľmi zle.
Na Redfall prichádzajú recenzie a nie sú len priemerné, ale aj zlé. Na hru takejto veľkosti od štúdia, ktoré zvyčajne produkuje solídne hity, je zvláštne a prekvapujúce, že Redfall prichádza so 63 bodmi na Metacritic a 64 bodmi na OpenCritic, pričom ho odporúča len 26 % kritikov.
To je oveľa menej ako čokoľvek, čo Arkane urobilo v posledných rokoch: Prey (82), Dishonored 1+2 (91, 88), Deathloop (89). Hoci v prípade Redfall existovali určité obavy z tohto dramatického nového smerovania Arkane, skutočnosť je veľmi blízko k najhoršiemu scenáru.
Čo na Redfall hovoria vybraní herní recenzenti?
Gamespot (4/10): „Arkane sa pokúša vniesť do žánru du jour svoj charakteristický štýl, ale konečný výsledok je krvavý neporiadok.“
GamesRadar (5/10): „Redfall nakoniec nedosahuje obvyklých štandardov Arkane. Pôsobí uponáhľane, nedokončene a jeho hranie je neuspokojivé.“
IGN (nehodnotená recenzia v procese tvorby): „Musím priznať, že som z Redfall úplne sklamaný, pretože má “vanilkové“ misie a svet bez života a veľmi ma sklamal dlhý zoznam problémov so zobrazovaním a chýb.“
V jednotlivých recenziách nájdeme roztrúsených niekoľko sedmičiek, osmičiek a jedna alebo dve 8,5, ale toto hru ťahá nadol viac štvoriek, pätiek a šestiek, dokonca aj z veľkých herných webov.
Ťažko povedať, čo to urobí s diskurzom Xboxu, kde sa už dlho ozývajú hlasy, že Microsoft zle spravuje svoje first party štúdiá, pričom celá generácia Xboxu One bola bez masívnych exkluzívnych hitov. Halo Infinite sa oneskorilo a uviedlo na trh s polovičnou úspešnosťou a až teraz sa začínajú objavovať projekty od získaných štúdií. A ani tie nie sú dobré.
Pokiaľ ide o Redfall, je to vzácne čierna škvrna pre Arkane, ktoré si po tomto bude musieť trochu spytovať svedomie. Zaujímavé bude sledovať akú reakciu, ak vôbec nejakú, na to bude mať Microsoft, či už konkrétne s Arkane, alebo so svojimi väčšími plánmi s first party vývojármi.
Pre korektnosť dodajme, že Forspoken od Square Enix začiatkom tohto roka recenzoval podobne zle a išlo o exkluzivtu pre konzolu PlayStation 5 a PC. Tentoraz sa s neúspechom musí Microsoft.
Je síce možné, že sa hra bude fanúšikom páčiť viac ako kritikom, ale to sa v hrách nestáva tak často ako vo filmoch a seriáloch. Toto je… teda katastrofa, inak sa to naozaj nedá napísať.