Xbox hovorí, že publikum VR ešte nie je dosť veľké na to, aby si zaslúžilo investície do hardvéru

Mário Gurský

Hoci sa herný a technologický priemysel už niekoľko rokov venuje technológiám VR a AR, šéf Xbox Game Studios, Matt Booty, opätovne potvrdil, že Xbox sa v dohľadnej dobe do tohto trendu nezapojí.

V rozhovore pre The Hollywood Reporter Booty uviedol, že Xbox čaká, „kým sa nájde publikum“, a až potom sa pustí do vývoja VR pre prvú stranu. „Máme desať hier, ktoré dosiahli viac ako 10 miliónov hráčov od začiatku do konca života, čo je dosť veľký úspech, ale to je taký rozsah, ktorý potrebujeme na to, aby sme videli úspech hry, a to sa určite nestane pri AR, VR,“ povedal.

- Reklama -

Vzhľadom na Bootyho referenčnú hodnotu 10 miliónov hráčov, ktorú by Xbox potreboval na to, aby vôbec mohol uvažovať o technológii VR, sa zdá, že hardvér VR je v dohľadnej dobe nepravdepodobný. PSVR od spoločnosti Sony sa od dátumu vydania v roku 2016 do roku 2020, keď spoločnosť Sony naposledy zverejnila údaje o predaji, predalo 5 miliónov kusov za celú dobu životnosti.

Pozastavenie ďalších investícií do VR sa zdá byť bezpečným krokom, pričom spoločnosť International Data Corporation (informovala o tom agentúra Bloomberg) uviedla, že nízky predaj jednotiek zariadení VR, ako je PSVR2 (napriek tomu, že spoločnosť Sony potvrdila, že za prvých šesť týždňov prekonal predaj pôvodného PSVR), môže byť spôsobený rastúcimi životnými nákladmi, rastúcimi úrokovými sadzbami a rastúcim prepúšťaním. Viceprezident spoločnosti IDC pre údaje a analýzy Francisco Jeronimo uviedol, že „náhlavné súpravy VR nie sú v súčasnej ekonomickej situácii pre väčšinu spotrebiteľov na prvom mieste“.

Bootyho komentáre nie sú prekvapením, keďže šéf Xboxu, Phil Spencer, sa s podobnými názormi podelil počas WSJ Tech Live 2021. Spencer povedal, že tím Xboxu veľmi verí v technológiu VR, ale zatiaľ sa viac sústreďuje na softvér, pretože verí, že softvér sa bude „z dlhodobého hľadiska lepšie škálovať“.

- Reklama -

„Je tu veľa dobrých hráčov, ktorí odviedli úžasnú prácu v oblasti VR… ale my zostaneme… v spotrebiteľskom priestore zameraní na softvér a myslím si, že je to dobrá stávka,“ povedal Spencer.

Aj keď je vydanie Xbox VR v blízkej (a možno aj vzdialenej) budúcnosti nepravdepodobné vzhľadom na ich záväzok zamerať sa na softvér a ich aktuálne nabitý zoznam pripravovaných hier, zdá sa, že Xbox má prst na pulze, ak by sa spotrebiteľské trendy posunuli smerom k túžbe po ďalších VR zariadeniach. Vzhľadom na množstvo konkurentov na trhu a ich dôsledné váhanie pri vývoji hardvéru pre VR by som však nedržal dych.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -