Silnejší model PlayStation 5, ktorý by bol medzigeneračným skokom ako pri PS4 Pro, má podľa Toma Hendersona vyjsť už budúci rok. Projekt má podľa overeného insidera niesť pracovné označenie Project Trinity a podľa jeho zdrojov vyjsť má v novembri 2024 ako konzola pre vylepšený ray-tracing.
Henderson uvádza, že Sony na projekte Trinity pracuje už od začiatku roku 2022, kedy ho začala designovať ako analógiu PS4 Pro. Názov má potom niesť rovnaký odkaz. Pokiaľ si totiž pamätáte, Sony už v minulosti kódové označenia na štýl Matrixu používalo – pretože PS4 Pro označilo ako „Project Neo“ a PS VR ako „Project Morpheus“.
Napriek tomu, že sú dáta predbežné, má sa tiež za to, že interné demonštrácie PS5 Pro už v Sony prebiehajú. Časť vývojárskych tímov má vraj svoje devkity dostať navyše už koncom novembra tohto roku. To značí, že ho môžu niektorí využiť aj na prípravu hier, ktoré dostaneme ďalší rok.
Čo sa týka špecifikácií, potvrdené bolo len málo, a to ešte všeobecne. Vieme iba to, že Project Trinity má byť vybavený novou pamäťou, ktorá pracuje pri rýchlosti 18 000 MT/s, a ďalej to, že konzola disponuje 30 WGP, čo značí workgroup processor.
Medzi výkonnostné ciele patrí potom ďalej to, že sa konzola rovnako ako PS4 Pro hlavne sústredí na grafiku aj plynulejší zážitok. Henderson hovorí, že hlavné ciele Sony tvoria pre model vyšší a stabilnejší počet fps, ktoré konzola dosiahne pri rozlíšení 4K, ďalej „výkonnostný režim“ s rozlíšením až 8K (čo znie teda trochu neštandardne) a nakoniec akcelerovaný ray tracing.
Poslednou vecou, ktorá je potom v správe spomenutá, je výhľad do prípadnej budúcnosti. Henderson totiž pridáva, že PS5 Pro (či akokoľvek sa konzola bude volať) bude zrejme aj poslednou hardvérovou revíziou Sony pre súčasnú generáciu, a teda aj posledná konzola pred PS6. Potom sa vraj očakáva vývoj ďalšej generácie, ktorá podľa Microsoftu dorazí niekedy pred rokom 2028.