Spoločnosť Warner Bros. Discovery má zvažovať predaj podielu svojej hernej divízie, kde nájdeme tvorcov bojoviek Mortal Kombat a MultiVersus, výpravného akčného RPG titulu Hogwarts Legacy, nepodareného Suicide Squad: Kill the Justice League aj hier založených na licencii LEGO.
Podľa zdrojov Financial Times sa mediálny gigant bude snažiť zbaviť určitých častí, aby pomohol zvrátiť takmer 70 % pokles ceny svojich akcií od fúzie WarnerMedia a Discovery v roku 2022. Dalo by sa povedať, že firma sa rozpadá a pokiaľ investori nebudú trpezliví, môže veľmi skoro dôjsť k väčším predajom, vrátane rozdelenia spoločností. Šéfovia Warner Bros. Discovery v budúcnosti očakávajú, že sa trhová cena bude pohybovať okolo 60 miliárd dolárov, teda 25 dolárov za akciu. Teraz je to 7,88 dolára.
Podľa neoficiálnych informácií vedenie na čele s generálnym riaditeľom Davidom Zaslavom a finančným riaditeľom Gunnarom Wiedenfelsom zvažuje predaj poľskej televíznej stanice TVN a podielu vo Warner Bros. Games. Sem patrí Avalanche Software (Hogwarts Legacy), Rocksteady (Suicide Squad a séria Batman: Arkham), TT Games (Lego hry), NetherRealm (Mortal Kombat a Injustícia), Monolith Productions (Middle-earth: Shadow of War, chystajú Wonder Woman), Warner Bros Games Montreal (Batman Gotham Knights) a novo aj Player First Games (MultiVersus).
Nie je jasné, o aký veľký podiel by išlo. V roku 2020 o WB Games mala záujem Electronic Arts. Medzi potenciálnymi kupcami mali byť aj firmy Sony a Microsoft. Hodnota WB Games sa odhaduje na 5,6 miliardy dolárov. Poľská TVN by mohla mať hodnotu 3,5 miliardy dolárov.
Pripomeňme, že Hogwarts Legacy, spin-off Harryho Pottera, je najpredávanejšia hra roku 2023, utŕžila 200 miliónov dolárov. Veľké očakávania boli tiež od Suicide Squad: Kill the Justice League, avšak live service kooperatívnej akcie od tvorcov série Batman: Arkham sklamala na plnej čiare. Napriek tomu David Zaslav vlani uviedol, že dochádza k transformácii najväčších značiek z prevažne konzolových a počítačových AAA hier na live service, multiplatformové a free-to-play. Cieľom je zaujať viac hráčov a vydávať hry častejšie. Tento rok zopakoval, že sa zameriavajú na hry ako službu a mobilné tituly.