Glen Schofield, jeden z tvorcov Dead Space, spoluzakladateľ Sledgehammer Games a režisér The Callisto Protocol, povedal, že herný trh je ťažký. Priznal, že možno „režíroval poslednú hru“ po tom, ako sa mu nepodarilo získať finančnú podporu pre svoj najnovší prototyp. Na LinkedIn napísal úprimný príspevok, v ktorom spomenul, že pracoval so svojou dcérou Nicole, talentovanou umelkyňou. Prišla za ním s nápadom na novú hororovú hru, možno dokonca nový hororový subžáner, hoci nešpecifikovali aký. Posledných osem mesiacov na tom pracovali.
Schofield mal k dispozícii malý tím šiestich vývojárov v USA a plný tím vo Veľkej Británii. Hovoril s viacerými ľuďmi, ktorí koncept milovali. Pôvodne odhadoval potrebu asi 17 miliónov dolárov, neskôr mu poradili znížiť rozpočet na 10 miliónov. Neskôr mal projekt zjednodušiť na sumu okolo 2 až 5 miliónov dolárov. „Minulý mesiac sme sa rozhodli odísť. Niektoré nápady je lepšie nechať nedotknuté ako ich robiť lacno,“ napísal.
Šesť ľudí z amerického tímu a celý britský tím teraz hľadá nové pracovné príležitosti. „Všetci sú talentovaní ľudia — ak niekoho hľadáte, dajte mi vedieť,“ dodal Glen Schofield. Ako spomína vo svojom článku IGN.
„Čo sa mňa týka — pracoval som na hrách rôznych veľkostí. Od dvoch ľudí až po viac než 300 vývojárov. Posledných 15–20 rokov som tvoril veľké AAA tituly s úžasnými tímami. To je to, čo robím. A čo milujem. Ale keďže je priemysel momentálne v pauze, AAA hry sa zdajú byť veľmi vzdialené.“
Glen Schofield má za sebou možno svoju poslednu veľkú AAA hru
„Chýba mi to všetko. Tím, chaos, radosť z tvorby niečoho pre fanúšikov. Stále som tu, tvorím umenie, píšem príbehy a nápady a naďalej fandím priemyslu. Ale, možno som už vytvoril svoju poslednú hru. Kto vie? Ak áno, ďakujem, že ste hrali moje hry.“
Schofield založil Striking Distance pred viac ako šiestimi rokmi. Štúdio patrí pod Krafton, materskú spoločnosť PUBG. Pôvodný plán bol vytvoriť naratívnu hru v prostredí PUBG, no nakoniec vydali The Callisto Protocol. Hra vyšla v decembri 2022.
The Callisto Protocol získal zmiešané recenzie a vývoj sprevádzali problémy. Hráči a média hlásili výkonnostné problémy, preťaženie tímu a nepriznanie autorstva niektorých vývojárov. O mesiac neskôr Krafton oznámil, že hra nesplnila predajné očakávania. Schofield spoločnosť opustil v septembri 2023.