Spoločnosť Microsoft zverejnila výsledky za štvrtý kvartál svojho fiškálneho roka 2025 a opäť potvrdila svoju dominanciu na technologickom trhu. Informuje o tom aj renomovaný portál The Verge, ktorý zdôrazňuje úspech hernej divízie Xbox a služby Game Pass, ktoré zaznamenali rekordné výsledky.
Microsoft celkovo dosiahol v Q4 tržby vo výške 76,4 miliardy dolárov, pričom čistý zisk sa vyšplhal na 27,2 miliardy dolárov. To predstavuje 18 % nárast tržieb a 24 % rast zisku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka – neuveriteľné čísla len za jediný štvrťrok.
Xbox pokračuje v raste
Herná divízia Xbox si medziročne polepšila o 10 %, čo znamená obrat na úrovni 23,46 miliardy dolárov. Generálny riaditeľ Microsoftu Satya Nadella sa pochválil, že Xbox sa stal najväčším vydavateľom hier na vlastnej platforme, ale aj na konkurenčnom PlayStatione, čo len dokazuje zmenu stratégie a rozšírenie ekosystému.
Najväčší podiel na úspechu má obsah a služby, ktoré stúpli o 13 % (16 % medziročne). Prvýkrát v histórii dosiahli tržby z Game Passu a digitálneho obsahu hranicu 5 miliárd dolárov. Aj keď Microsoft stále nezverejnil aktuálny počet predplatiteľov (naposledy 34 miliónov), je jasné, že služba má silnú a aktívnu komunitu.
Na druhej strane hardvérová sekcia zaznamenala pokles o 22 % (25 % medziročne), čo zodpovedá tržbe 2,14 miliardy dolárov. Dôvodom je zdraženie konzol a príslušenstva a nedostupnosť konzol počas sviatkov v niektorých regiónoch.
Aj napriek tomu sa Xbox ekosystém rozširuje. Microsoft prezradil, že mesačne má až 500 miliónov aktívnych používateľov naprieč konzolami, počítačmi, mobilmi, televízormi, cloudovými službami a ďalšími zariadeniami.
Spoločnosť sa pripravuje na novú generáciu konzol, chystá vydanie handheldu ROG Xbox Ally od Asusu, a zároveň pracuje na viac ako 40 herných projektoch. V roku 2026 plánuje osláviť 25. výročie Xboxu návratom ikonických značiek.
Aj keď sa často hovorí o tom, že Xbox je v úpadku, tieto rekordné čísla ukazujú opak. Herná divízia je pre Microsoft kľúčová a jasne dokazuje, že Xbox nie je len konzola, ale súčasť komplexného herného ekosystému. A ten sa darí budovať lepšie ako kedykoľvek predtým.