Randy Pitchford, šéf Gearboxu, sa opäť pustil do otvorenej diskusie s fanúšikmi o výkone Borderlands 4 na PC. Po jeho sporných výrokoch o absencii FOV slidera na konzolách a tvrdení, že servery hry nebolo možné „preťažiť“, reagoval aj na kritiku PC komunity.
Na sociálnych sieťach odporúčal hráčom využívať dostupné technológie, ako je DLSS, a prispôsobiť si nastavenia podľa možností hardvéru. „Každý PC hráč musí prijať realitu vzťahu medzi svojim hardvérom a tým, čo softvér robí,“ napísal Pitchford. Dodal, že hra je „optimálna“ a ponúka všetky potrebné nástroje na vyváženie FPS, rozlíšenia a grafických efektov.
Reagoval aj ostrejším tónom, keď odporcov DLSS vyzval: „Napíšte si vlastný engine a ukážte nám, ako sa to robí.“ Borderlands 4 označil za „prémiovú hru pre prémiových hráčov“ a upozornil, že hra nemôže bežať na zastaranom hardvéri.
Pitchford odporučil hráčom s priemernými zostavami zvážiť hranie v 1440p namiesto 4K, ak chcú dosiahnuť stabilný výkon. Tvrdí, že väčšina sťažností sa prehnane nafukuje na internete – podľa interných dát len 0,01 % hráčov nahlásilo skutočné problémy s výkonom cez zákaznícku podporu.
Napriek kritike uznal, že Gearbox pracuje na opravách a optimalizácii hry. Borderlands 4 už po vydaní prekročilo 300 000 súbežných hráčov na Steame, no recenzie zostávajú zmiešané práve kvôli technickým otázkam. Niektorí hráči dokonca hovoria aj o špionáží.