Nová hra Ghost of Yōtei od amerického štúdia Sucker Punch sa krátko po vydaní stala obrovským hitom. Podľa analytikov ide o najúspešnejší štart exkluzívnej hry pre PlayStation 5 od vydania Marvel’s Spider-Man 2.
Hoci spoločnosť Sony zatiaľ nezverejnila oficiálne čísla, analytik Rhys Elliott z agentúry Alinea Analytics odhaduje, že sa počas prvých dní predalo viac ako 1,6 milióna kópií. Po započítaní fyzických predajov by sa toto číslo mohlo vyšplhať až na 2 milióny kusov.
Výsledok síce mierne zaostáva za úspechom Ghost of Tsushima z roku 2020, ktorá predala 2,4 milióna kópií za tri dni, no okolnosti sú iné. Tsushima vyšla aj na PlayStation 4, ktorú v tom čase vlastnilo viac než 110 miliónov hráčov. PS5 má momentálne „len“ okolo 80 miliónov používateľov. Navyše, Tsushima ťažila z obdobia pandémie a lockdownu, keď bol o nové hry obrovský záujem.
Podľa správ Ghost of Yōtei vygeneroval viac než 100 miliónov dolárov už počas druhého dňa predaja, čím okamžite pokryl náklady na vývoj. Takýto úspech je v prípade AAA titulov čoraz zriedkavejší.
V Japonsku sa hra predáva doslova ako teplé rožky – až 77 % predajov tvoria digitálne verzie. Analytici zároveň upozorňujú na vysoké zapojenie hráčov: približne tretina z nich odohrala viac než 20 hodín počas prvého týždňa. Zaujímavé je, že rozpočet hry bol pomerne skromný, odhaduje sa na okolo 60 miliónov dolárov.
Štúdio Sucker Punch momentálne pracuje na ďalších vylepšeniach. Hra už dostala patch 1.009 (1,164 GB), ktorý opravuje chyby, bugy a technické problémy.
Ghost of Yōtei tak potvrdzuje, že aj bez extrémneho rozpočtu možno vytvoriť úspešný titul s globálnym ohlasom, ktorý dokáže konkurovať najväčším hitom generácie.