Shuhei Yoshida priblížil, ako a prečo počas jeho pôsobenia v PlayStation rušili rozpracované hry. Najvýraznejší príklad je nová IP od Santa Monica Studio, na ktorú Sony minulo 25 miliónov dolárov a napriek potenciálu ju stoplo.
Na podcaste My Perfect Console zdôraznil, že nešlo o God of War. Projekt mal „úžasný koncept a veľmi zaujímavé nápady v hrateľnosti“. Napriek tomu sa tím po „mnohých rokoch“ vývoja obrátil priamo na neho so slovami: „musíme prestať“.
Yoshida dodal, že si presný dôvod už nepamätá. Podľa neho sa však „nepodarilo nájsť samotnú hru“ – koncept fungoval, no hrateľnosť sa nespojila do presvedčivého celku.
Keď tím sám povie dosť
Sony vtedy videlo potenciál a do projektu ďalej investovalo. Napokon však práve Santa Monica Studio uznalo, že pokračovanie by nedávalo zmysel. Shuhei Yoshida to označil za ťažké rozhodnutie pre veľkú časovú aj finančnú stopu.
Zároveň pripomenul, že rušenie hier patrí k tvorivému procesu. Keď sa stopne ambícia v ranom štádiu, „nestojí to veľa“. V tomto prípade už však išlo o 25 miliónov dolárov, takže rozhodnutie bolelo.
Yoshida spomenul aj ďalší prípad z veľkého európskeho štúdia. Išlo o „big-budget“ projekt, ktorý napriek rozsahu postrádal jadro hry, a preto sa nikdy neposunul ďalej.
„Drahé stopky nie sú výnimočné“
Podľa neho dnes 25 miliónov nie je pri zrušení nič výnimočné. Existujú aj väčšie stopky. Aj tak však verí, že ukončenie trápiaceho sa projektu je v konečnom dôsledku zdravšie pre vývojárov aj pre biznis.
Yoshida opisuje, že sa snažil s autormi hovoriť priamo: „je to tvrdé, ale ak to nezastavíme, strata bude len rásť a tímy sa vyčerpajú“. Stopka zároveň otvára dvere čerstvému reštartu.
V tejto súvislosti zaznelo aj, že skôr v roku sa objavili správy o zrušenom live-service God of War. Rozhovor však riešil úplne inú, novú značku od Santa Monica Studio.
Ďalšie názory a odchádzanie zo Sony
V posledných mesiacoch zaujal aj tým, že by odolal tlaku na masívny posun k live-service hrám. Tiež priznal prekvapenie z predajov Horizon Forbidden West, ktoré podľa neho nenaplnili očakávania.
Fanúšikovia sa často pýtajú na Bloodborne remaster. Yoshida sa k tomu vyjadril opatrne a dôvody nevysvetlil do detailov. Napokon pripomenul, že zo Sony odišiel začiatkom tohto roka po viac než 30 rokoch.

