Silent Hill 2 Remake vyšiel na Xbox Series X/S len pred pár hodinami a už teraz máme prvé technické porovnanie. Analýza od používateľa ElAnalistaDeBits ukazuje, že vývojári zvládli optimalizáciu veľmi dobre. Hra beží na Unreal Engine 5, no aj tak prináša stabilné výsledky. Vďaka tomu ponúka Xbox prekvapivo vyrovnaný, a miestami dokonca lepší výkon než konkurenčné platformy.
Všetky verzie pôsobia na videu podobne. Rozdiely vidíme najmä v rozlíšení, kde má mierny náskok PS5, ktorá drží vyššie základné rozlíšenie. PS5 Pro pridáva aj niekoľko ďalších detailov navyše. V režime kvality pritom všetky konzoly mieria na 30 fps a túto hranicu si držia stabilne.
Xbox Series S: 1080p / 30 fps (základ 635–720p)
Xbox Series X: 2160p / 30 fps (základ 1512–1080p)
PlayStation 5: 2160p / 30 fps (základ 1512–1224p)
PlayStation 5 Pro: 2160p / 30 fps (základ 1080p)
V režime Performance je situácia iná. Xbox Series S ho neponúka, no Series X áno. A práve tam ukazuje svoju silu. Ponúka síce nižšie základné rozlíšenie, ale za to si drží stabilných 55 až 60 fps. Naopak, PS5 aj PS5 Pro trpia častejšími prepadmi snímkovania. Rozdiel pritom môže byť až 10 fps v prospech Xboxu.
Xbox Series X: 2160p / 60 fps (základ 1080–864p)
PlayStation 5: 2160p / 60 fps (základ 1152–864p)
PlayStation 5 Pro: 2160p / 60 fps (základ 900p)
PS5 Pro navyše využíva technológiu PSSR, ktorá spôsobuje grafické nedostatky. Vývojári doteraz nepridali možnosť vypnúť ju a problém pretrváva.
Ak ste sa obávali, že Xbox verzia bude slabšie optimalizovaná, môžete byť pokojní. Ponúka veľmi podobný zážitok ako minuloročná PS5 verzia – síce v o niečo nižšom rozlíšení, ale s stabilnejším snímkovaním, čo v hororovej atmosfére Silent Hillu určite oceníte.
