PlayStation 5 Pro je verejným tajomstvom. Výkonnejšia konzola súčasnej generácie od Sony Interactive Entertainment nebola doteraz oznámená, avšak jej príchod je na spadnutie. Nielen vďaka špekuláciám z poslednej doby, ale aj minulotýždňovému veľtrhu Gamescom. Na výstavisku v Kolíne nad Rýnom o PS5 Pro hovorilo niekoľko vývojárov.
Informujú o tom weby Multiplayer a Wccftech. Podľa prvého menovaného rad vývojárov priznal, že ich tímy pracujú na PS5 Pro a pripravujú hry pre výkonnejší model konzoly. Jeden z tvorcov mal kvôli PS5 Pro odložiť svoju hru. Niečo podobné počul aj redaktor Wccftech.
Vývojár, ktorého meno nebudem uvádzať, otvorene vyhlásil, že dostal k dispozícii špecifikácie PS5 Pro a je presvedčený, že Unreal Engine 5 pobeží na novom hardvéri oveľa lepšie ako na bežnom PlayStation 5. Vzhľadom na okolnosti, ktoré odhalil Multiplayer, som presvedčený, že nejde o rovnakého vývojára, s ktorým hovorili
uvádza Wccftech.
„Navyše štúdio, od ktorého som to počul, nie je vôbec veľké, z čoho je jasné, že špecifikáciu a podrobnosti o hardvéri už má v rukách veľké množstvo herných vývojárov,“ dodal. S ohľadom na to sa stále viac očakáva oznámenie v tomto roku a pravdepodobne aj vydanie.
Aj keď v poslednej dobe sa špekulovalo o odklade na budúci rok kvôli nedostatku zaujímavých hier. Možno sa niečo dozvieme za mesiac na Tokyo Game Show 2024. Sony totiž na domácom veľtrhu bude, zatiaľ čo nemecký Gamescom vynechala. PS4 Pro bola oznámená 7. 9. 2016 a uvedená na trh 10. 11. toho istého roku.
Za pozornosť stojí aj očakávané septembrové State of Play. Vraj má byť poriadne našliapané, takže sa možno oznámenia dočkáme „tu“.
Pri čakaní si poďme zrekapitulovať, čo o PS5 Pro z dôveryhodných zdrojov vieme. Konzola má mať o 45 % vyšší výkon a výrazne vylepšenú architektúru ray tracingu. Najdôležitejšie je vlastné strojové učenie nazvané PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Vlastná technológia upscalingu má zaistiť dodatočný výkon nielen pri využití ray tracingu pre lepšiu grafiku.