Štúdio Larian oficiálne potvrdilo, že RPG Divinity bude ťahová hra a zároveň najambicióznejší projekt v histórii štúdia. CEO Swen Vincke po odhalení na The Game Awards povedal, že ide o titul, ktorý predstaví Larian „bez zábran“ a bez obmedzení cudzím systémom.
Nový Divinity sa predstavil minulý týždeň po výraznej marketingovej kampani s démonickou sochou v púšti. Pôjde o ďalšiu veľkú hru štúdia po enormnom úspechu Baldur’s Gate 3, ktorý tiež stavil na ťahový súbojový systém a hlboké RPG mechaniky.
Larian odmietol ďalšie D&D, chýbala vášeň
Vincke vysvetlil, že Larian pôvodne zvažoval ďalšiu spoluprácu s Wizards of the Coast na hre zo sveta Dungeons & Dragons. Vývojári však necítili dostatočné nadšenie. Podľa Vinckeho síce mali všetky ingrediencie pre skvelú hru, no chýbalo to najdôležitejšie – srdce tímu.
Práve preto sa štúdio vracia k značke Divinity, na ktorej Larian vyrástol. Staršie hry série používali real-time súboje, no Divinity: Original Sin 1 a 2 už prešli na ťahový model. To okamžite vyvolalo špekulácie, akým smerom sa nový diel vydá.
Nový systém, nový engine a silnejší dôraz na príbeh
Swen Vincke potvrdil, že RPG Divinity bude plne ťahová a použije úplne nový systém navrhnutý priamo pre videohru. Podľa neho sa pravidlá stolového D&D veľmi ťažko prenášajú do digitálneho prostredia. Nový systém má byť zrozumiteľnejší, plynulejší a prístupnejší.
Štúdio zároveň prechádza na nový herný engine a kladie ešte väčší dôraz na filmové spracovanie príbehu. Vývojári chcú výrazne rozšíriť variabilitu rozprávania. Swen tvrdí, že dvaja novinári sa po hraní môžu rozprávať o úplne odlišných príbehoch.
Vincke verí, že Divinity prekoná Baldur’s Gate 3
Swen otvorene priznal, že hoci je na Baldur’s Gate 3 hrdý, nový Divinity považuje za ešte lepší projekt. Tvrdí, že tím skúša veci, ktoré hráči v RPG žánri ešte nevideli. Podľa jeho slov ide o prirodzený ďalší krok po skúsenostiach z BG3.
Po oznámení novej hry Larian zároveň vydal current-gen aktualizáciu Divinity: Original Sin 2 pre Switch 2, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Štúdio tak jasne ukazuje, že značka Divinity má v jeho plánoch absolútnu prioritu.

