Starfield je jednou z najviac očakávaných hier roka 2023. Ide o sci-fi RPG od Bethesda Game Studios, ktoré je ich prvým „novým vesmírom“ (rozumej novou značkou) za viac ako 25 rokov. Hra sa má zamerať na preskúmanie obrovského otvoreného sveta plného planét, hviezdnych lodí a mimozemských bytostí. V tomto článku si zhrnieme všetky informácie, ktoré sa o hre objavili v posledných dňoch.
Najväčšou novinkou bolo určite oficiálne oznámenie dátumu vydania hry. Starfield vyjde 6. septembra 2023 na Xbox Series X|S a PC. Hra bude tiež dostupná od prvého dňa na Xbox Game Pass a PC Game Pass. Toto oznámenie bolo súčasťou dvoch veľkých prezentácií od Microsoftu: Xbox Games Showcase 2023 a Starfield Direct.
Xbox Games Showcase 2023 bol zameraný na budúcnosť platforiem Xbox a PC a ukázal nám množstvo nadchádzajúcich hier od Xbox Game Studios a Bethesda. Okrem Starfieldu sme videli aj tituly ako Senua’s Saga: Hellblade II, Forza Motorsport, Avowed, Fable a ďalšie. Celkovo sme videli 27 hier, z ktorých 21 bude dostupných na Xbox Game Pass a/alebo PC Game Pass.
Starfield Direct bol potom celkom venovaný hre Starfield a ponúkol nám nevídaný pohľad do Bethesda Game Studios a ich prvého nového vesmíru za viac ako 25 rokov. Režisér hry Todd Howard a jeho tím nám poskytli podrobný prehľad o tvorbe postavy, preskúmaní, lodiach a mnohom ďalšom. Na konci sme dostali doposiaľ aj najväčší kúsok hrateľnosti zo Starfieldu.
Príbeh a svet hry
Okrem dátumu vydania a hrateľnosti sme sa dozvedeli aj niečo o príbehu a svete hry. Hra sa odohráva v roku 2330, keď ľudstvo kolonizuje galaxiu pomocou hviezdnych lodí nazývaných Constellations. Hráč sa stane členom jednej z nich a bude môcť ovplyvňovať osud galaxie svojimi rozhodnutiami. Starfield ponúkne rôzne frakcie, ktoré budú mať svoje záujmy a konflikty, ako napríklad United Colonies, Freestar Collective alebo Crimson Fleet.
Hra tiež sľubuje veľkú variabilitu a prispôsobiteľnosť. Hráč si bude môcť vytvoriť svoju vlastnú postavu z rôznych rás, pohlaví a štýlov. Okrem toho si bude môcť vybrať svoju vlastnú loď z rôznych typov, veľkostí a dizajnov. Loď bude slúžiť ako domov hráča, ktorý si bude môcť zariadiť podľa svojho vkusu. Využiť sa bude dať aj ako dopravný prostriedok, ktorým sa hráč bude môcť pohybovať medzi planétami. Planéty budú mať rôzne klímy, terény, flóru, faunu a obyvateľov.
Technická stránka hry
Starfield je pripravovaná sci-fi hra na hrdinov od Bethesda Game Studios, tvorcov hier Fallout a The Elder Scrolls. Hra sa odohráva v rozsiahlom otvorenom svete, ktorý môžu hráči preskúmať s vlastnou postavou a vesmírnou loďou. Starfield sľubuje priniesť jedinečný a pohlcujúci zážitok, ktorý hráčom umožní vytvárať vlastné príbehy v bohatom a rozmanitom svete.
Niektorí fanúšikovia však boli sklamaní, keď sa dozvedeli, že hra Starfield bude na konzolách vrátane Xboxov série X a S bežať pri 30 snímkach za sekundu (FPS). FPS je meradlom toho, ako plynulo hra zobrazuje svoju grafiku na obrazovke. Vyššie FPS znamená plynulejšie a citlivejšie hranie, zatiaľ čo nižšie FPS môže spôsobiť zasekávanie a problémy s oneskorením. Mnohí hráči uprednostňujú hranie hier pri 60 FPS alebo vyšších, najmä v prípade rýchlych a akčných hier.
Prečo sa teda Bethesda rozhodla obmedziť Starfield na 30 FPS na konzolách? Podľa Todda Howarda, riaditeľa a výkonného producenta Bethesda Game Studios, bolo toto rozhodnutie prijaté s cieľom vyvážiť výkon a kvalitu. Povedal, že Starfield je veľmi ambiciózna a komplexná hra, ktorá si na svoj chod vyžaduje veľa výpočtového výkonu a pamäte. Obmedzením počtu FPS na 30 môže Bethesda zabezpečiť, že hra bude na konzolách bežať plynule a konzistentne bez toho, aby to bolo na úkor grafiky, fyziky, osvetlenia a ďalších prvkov, vďaka ktorým Starfield vyzerá úžasne.
Howard tiež uviedol, že Starfield bude podporovať variabilnú obnovovaciu frekvenciu (VRR) na konzolách, ktoré ju podporujú, ako napríklad Xbox Series X a S. VRR je funkcia, ktorá umožňuje hre dynamicky upravovať FPS podľa situácie. Ak napríklad hra zistí, že v určitej scéne môže bežať rýchlejšie ako 30 FPS, zvýši podľa toho svoje FPS až na 60 FPS. Hráči si tak môžu užívať to najlepšie z oboch svetov: stabilné a plynulé hranie pri 30 FPS a vyššie a plynulejšie hranie, keď je to možné.
Samozrejme, hráči na PC budú mať viac možností a flexibility, pokiaľ ide o výkon a nastavenia hry Starfield. Howard povedal, že na tejto platforme si budú môcť hru vyladiť a prispôsobiť podľa svojich preferencií a možností hardvéru. Naznačil tiež, že Starfield by mohol na PC podporovať ray tracing, čo je technológia, ktorá simuluje realistické svetelné efekty v hrách.