Baldur’s Gate 3 vyjde skôr aj neskôr. Záleží od platformy, na akej hru budete hrať

Dominik Cenkner

Tretí diel Baldur’s Gate, ktorý mal pod Larian Studios vyjsť 31. augusta pre PC aj PS5, bude nakoniec vydaný v dvoch rôznych dátumoch. V prípade prvého menovaného bola premiéra posunutá na skorší termín, a to 3. augusta (Steam a GOG). Na druhej strane verzia pre PS5 vyjde až 6. septembra.

Michael Douse, riaditeľ vydavateľstva, v novej správe uviedol, že dôvodom je aktuálny stav hry. „Vždy sme boli štúdiom, ktoré sa snažilo vydať hru na čo najviac platformách, a to podľa poradia ich pripravenosti. Tiež sme sa snažili o čo najvyššiu kvalitu na každej platforme, na ktorej sme hry vydali. Sme v bode, kedy na PlayStation 5 dosahujeme 60 snímok za sekundu, čo je vzhľadom na šírku a hĺbku, na ktorú Baldur’s Gate 3 cieli, naozaj pozoruhodné.“

- Reklama -

V rozhovore pre IGN potom aj vedúci štúdia a kreatívny riaditeľ hry, Swen Vincke, tiež rozviedol, prečo hra síce vyjde na PC už v auguste a na PS5 v septembri, ale pre Xbox Series stále nemá ani dátum vydania. Podľa Vinckeho spočíva problém v prístupe Microsoftu. Sám situáciu opisuje všeobecne tak, že aj napriek súbežnému prevádzkovaniu dvoch rôzne výkonných konzol, vyžaduje, aby hry mali v zásade rovnaké herné prvky na oboch – čo znamená silnejším Series X aj slabším Series S.

Konkrétne uvádza to, že pokiaľ hry pre papierovo zaostávajúce Series S majú často nižšie rozlíšenie, fps alebo úroveň detailov, Microsoft sa s tým uspokojí, avšak za neprípustné vraj považuje vraj to, že by došlo na odstránenie režimov alebo funkcií. V tomto prípade si stojí údajne skalopevne za tým, že práve tieto funkcie sú hlavným dôvodom, prečo si hráči hru kupujú, a taktiež dôvodom, prečo vývojári musia verziu ešte pilovať. Ako už sa teda sami doberiete, problémom je teda už skôr spomínané Series S, nie Series X, ktoré budia problém v nižšom výkone.

Štúdio už vo februári napokon potvrdilo, že to tak je. Kooperatívny režim rozdelenej obrazovky (čiže split-screen) vtedy označilo za bežiaci bez problémov na Xbox Series X, ale pri Series S naopak uviedlo, že sa mu nedarí pracovať na prijateľnej úrovni – čiže stabilných fps.

- Reklama -

Tím údajne preto váha, či kooperáciu na rozdelenej obrazovke z Xbox verzie úplne vynechať (čím by sa zrejme stala ihneď menejcenná voči PS5, ktorá by ju mala). Dôvodom je samozrejme to, čo už padlo vyššie. Politika Microsoftu jednoducho zabraňuje tomu odstrániť niečo zásadné z verzie Series S, ale ponechať to vo verzii pre Series X – to jednoducho nemožno. Na druhú stranu, Vincke tiež upozorňuje, že podpora Microsoftu bola a stále je naozaj citeľná, takže je pokojne možné, že sa situácia do budúcnosti upokojí. Nezostáva než čakať.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -