Budúce Halo bude bez AI assetov

Redakcia

Napriek špekuláciám má ďalší Halo, AI obísť. Insider Jez Corden uviedol, že „ďalší Halo projekt nepoužíva generatívnu AI. Xbox Game Studios nemá mandát používať generatívnu AI v tímoch“. Dodal, že Microsoft ju „pravdepodobne využíva len na e-maily a podobné úlohy“.

Microsoft pritom tlačí vlastné AI nástroje ako Copilot v systéme Windows 11. Podľa Cordena však nové Halo neťaží z generatívnej AI pri tvorbe umeleckých assetov ani obsahu. Tím vraj stavia na tradičných postupoch.

- Reklama -

Niektorí fanúšikovia namietli, že Halo môže pracovať s procedurálnou generáciou. To je však iná technika. Procedurálne metódy dlhé roky používajú hry ako Minecraft či roguelite tituly na variabilitu máp a loot. Nejde o modely trénované na veľkých datasetoch s cieľom generovať textúry, hlasy či obrázky.

Hovorí sa aj o návrate Halo Combat Evolved vo forme modernej prerábky so šprintom a ďalšími prvkami. Microsoft k budúcnosti série odkazuje fanúšikov na Halo World Championship 2025 v Seattli, ktoré štartuje 24. októbra. Tam by sme mali dostať jasnejšie odpovede.

Čo to znamená pre hráčov

Znie to ako záväzok k ručnej práci a jasným autorským zásahom. Menej rizika „AI artefaktov“, viac dôrazu na remeslo dizajnérov, animátorov a spisovateľov. Politika sa však môže zmeniť. Minimálne dnes však správa o Halo a AI znie upokojujúco.

- Reklama -

Kým čakáme na ďalšie oficiálne informácie, ostáva sledovať, či sa reči o remaku prvého dielu potvrdia a či sa štúdio podelí o technologické detaily. Ak by sa aj neskôr objavili AI nástroje, podľa Cordena by šlo skôr o pomocné kancelárske úkony, nie o jadro výroby hry. 

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x