Napriek špekuláciám má ďalší Halo, AI obísť. Insider Jez Corden uviedol, že „ďalší Halo projekt nepoužíva generatívnu AI. Xbox Game Studios nemá mandát používať generatívnu AI v tímoch“. Dodal, že Microsoft ju „pravdepodobne využíva len na e-maily a podobné úlohy“.
Microsoft pritom tlačí vlastné AI nástroje ako Copilot v systéme Windows 11. Podľa Cordena však nové Halo neťaží z generatívnej AI pri tvorbe umeleckých assetov ani obsahu. Tím vraj stavia na tradičných postupoch.
Niektorí fanúšikovia namietli, že Halo môže pracovať s procedurálnou generáciou. To je však iná technika. Procedurálne metódy dlhé roky používajú hry ako Minecraft či roguelite tituly na variabilitu máp a loot. Nejde o modely trénované na veľkých datasetoch s cieľom generovať textúry, hlasy či obrázky.
Hovorí sa aj o návrate Halo Combat Evolved vo forme modernej prerábky so šprintom a ďalšími prvkami. Microsoft k budúcnosti série odkazuje fanúšikov na Halo World Championship 2025 v Seattli, ktoré štartuje 24. októbra. Tam by sme mali dostať jasnejšie odpovede.
Čo to znamená pre hráčov
Znie to ako záväzok k ručnej práci a jasným autorským zásahom. Menej rizika „AI artefaktov“, viac dôrazu na remeslo dizajnérov, animátorov a spisovateľov. Politika sa však môže zmeniť. Minimálne dnes však správa o Halo a AI znie upokojujúco.
Kým čakáme na ďalšie oficiálne informácie, ostáva sledovať, či sa reči o remaku prvého dielu potvrdia a či sa štúdio podelí o technologické detaily. Ak by sa aj neskôr objavili AI nástroje, podľa Cordena by šlo skôr o pomocné kancelárske úkony, nie o jadro výroby hry.