Spoločnosť Paradox Interactive predstavila ďalšiu z chystanej série videí približujúcich princípy fungovania pokračovania budovateľskej stratégie Cities: Skylines. Druhý diel sa zameral na prvok, ktorý hráčom prvého dielu pri stavaní miest robil asi najväčšie vrásky, totiž fungovanie dopravy a správania virtuálnych vodičov na cestách.
V pôvodných Cities bývalo pravidlom, že s hustnúcou dopravou bol stále väčší oriešok mesto nejako rozpohybovať a väčšia metropola kvôli často veľmi nelogickému správaniu áut a zásobovacích nákladných vozidiel prestávala fungovať. Ladenie dopravných spojení tak často zabralo väčšinu času, ktorý ste pri budovaní mesta strávili.
Druhý diel ale rad problémov aktívne rieši. Primárne dôjde na výrazné zlepšenie systému pathfindingu. Ten už nestojí len na jednoduchom (a v dôsledku veľmi problematickom) princípe hľadania úplne najkratšej cesty. Novo berú virtuálni obyvatelia mesta do úvahy vzdialenosť, hustotu dopravy a napríklad aj pohodlie. Majú byť schopní vyhľadávať alternatívne cesty, dávať prednosť rovným cestám pred divokými križovatkami, obchádzať zápchy a predovšetkým efektívne využívať všetky pruhy na cestách. Odpadne tak veľká „bolesť“ prvého dielu v zdanlivo predimenzovaných bulvároch, kde sa tlačila obria kolóna v jednom konkrétnom pruhu, aj keď to vôbec nedávalo zmysel.
Okrem toho ale obyvatelia mesta môžu siahnuť aj po hromadnej doprave. Toto rozhodnutie ovplyvňuje jednak to, že v cieľovej destinácii nejaké spojenie vôbec je, ale aj ďalšie ekonomické okolnosti. Dôležitá je cena lístkov, ktorú riešia napríklad chudobnejší mladí obyvatelia. Navyše bude v hre prepísaný aj systém ceny pohonných hmôt. A dopravu bude ovplyvňovať aj porušovanie predpisov, jazdný štýl jednotlivých vodičov, údržba ciest alebo dopravné nehody.
To všetko má mať za následok organickejšie a logickejšie fungovanie logistiky. Hra navyše konečne nebude natvrdo obmedzovať množstvo jednotlivých cestujúcich prvkov v simulácii (teda obyvateľov a áut). Limit sa odvíja od hardvérového výkonu, prípadne konzolovej platformy. Teoreticky sa teda môžeme tešiť na väčšie funkčné mestá ako pri prvom dieli.
Ako to bude fungovať v praxi uvidíme už 24. októbra.