Dočkali sme sa. Prvé preview Final Fantasy 16 sú tu. Čo z nich vyplýva?

Dominik Cenkner

Final Fantasy 16 od spoločnosti Square Enix sa po tlačovej akcii dočkala množstva nových záberov aj informácií. Rôzne magazíny si vyskúšali demo, pričom vývojársky tím zdieľal aj chystané RPG prvky a niektoré základné informácie.

Medzi prvé správy, ktoré k nám doputovali, patrí penzum cutscén. Pre sériu sú veľmi ikonické a aj v novom diele sú značne dlhé. Producent hry Naoki Jošida prezradil konkrétne to, že len v hlavnej linke príbehu ide o viac ako desať hodín, pričom vedľajší obsah kvantum času ďalej navýši.

- Reklama -

„Čo pre nás bolo dôležité, bolo predovšetkým odrozprávať príbeh, ktorý je kompletný, od začiatku do konca, a to sa nám – myslím – celkom podarilo. Aby sme si to uľahčili, len v hlavnom scenári sme dodali viac ako 11 hodín filmových cutscén, ktoré sa plynule prelínajú s herným zážitkom a prehrávajú sa priamo v engine hry v reálnom čase,“ uviedol Jošida.

Ďalšie informácie o hre

Medzičasom spoločnosť Square Enix tiež dodatočne rozviedla, ako na tom bude hra s obtiažnosťou. Podľa Jošidu (ktorého cituje portál Gematsu) nebude mať totiž hra tradičný systém nastavenia náročnosti (ľahká, stredná, ťažká), ale iba dve preferencie cez modifikátory. Pôjde o Action Focus a Story Focus, pričom oba režimy budú dostupné po vybavení s hernými predmetmi známymi ako Timely accessories.

Ako Jošida ďalej vysvetľuje, tieto in-game doplnky, z ktorých je možné v jeden moment používať až dva naraz, uľahčujú hráčom určité aspekty, ako je napr. automatické uhýbanie útokom alebo zjednodušenie komb na stlačenie jediného tlačidla. Výberom režimu „Zameranie na príbeh“ sú podľa neho tieto doplnky vybavené od začiatku hrania, čím si hráč ľahšie užije príbeh, zatiaľ čo výberom režimu „Zameranie na akciu“ ich od začiatku nedostanete. Je teda iba na hráčovi, ako si chce hru prispôsobiť a čo mu v danom čase vyhovuje.

- Reklama -

Pokiaľ ide o prvky, ktoré znovuhrateľnosti pridávajú ešte viac, aj sem vývojári zabrúsili. V prípade Final Fantasy 16 sa totiž (podľa portálu PlayStation Blog) ako pri Final Fantasy 15 dočkáme režimu New Game Plus,

Došlo aj na dátum vydania. Ako uviedlo Gematsu, Jošida dal najavo aj to, že hra vyjde v júni a nečaká sa žiadne oneskorenie.

Grafické režimy a dĺžka hry

Jošida v tomto bode tiež potvrdil, ako na tom budú pri vydaní režimy grafiky. Hra sa totiž podľa jeho slov dočká na zatiaľ jedinom potvrdenom PS5 hneď dvoch režimov – a to uprednostnenie detailov a výkonu –, pričom prvý cieli na rozlíšenie 4K a druhý na framerate v (predpokladanej) hodnote 60 FPS.

Čo sa týka dĺžky hry, na toto konto hovoril už predtým režisér hry Hiroši Takaj. V nadväznosti na staršie informácie povedal pre Everyeye to, že hlavný príbeh zaberie hráčovi asi 35 až 40 hodín, a že pokiaľ sa rozhodnete plniť aj nepovinný obsah, môže sa hodnota vyšplhať až na 70 hodín.

V rozhovore pre Famitsu potom Jošida ako jeho kolega ďalej dodal, že demo Final Fantasy 16 vyjde približne dva týždne pred uvedením hry (22 júna), čo znamená niekedy v prvej tretine júna. Podľa toho, ako sa o ňom producent hry vyjadril, umožní hráčom prežiť samotný úvod, a to v dĺžke niekoľkých hodín. Bez udania konkrétnej stopáže potom tiež dodal, že uložené dáta pôjde preniesť do plnej hry a pokračovať tak od miesta, kde demo končí.

Dočkáme sa aj PC verzie?

Ako sa ďalej podelil Jošida na japonskom PlayStation Bloge, rád by tiež vydal aj zatiaľ neohlásenú PC verziu, ale ešte nevie, kedy sa tak stane.

„Nedávno som svojimi poznámkami spôsobil menší rozruch [ohľadne platforiem], takže by som sa rád dotkol PC verzie. Predovšetkým je totiž pravda dvojica vecí. Jednak to, že Final Fantasy 16 je šesťmesačnou časovou exkluzivitou pre PS5, a po druhé to, že to rozhodne neznamená, že PC verzia vyjde už pol roka po verzii pre PS5.“

Jošida následne s odkazom na optimalizáciu zdôraznil, že PC verzia určite nevyjde v šesťmesačnom okne po vydaní na PS5, ale pravdepodobne o niečo neskôr, bez udania konkrétneho dátumu.

„Dôvodom tejto situácie je to, že sme strávili veľa času a vložili množstvo peňazí do optimalizácie pre platformy PS5, aby sme poskytli čo najlepší herný zážitok. Samozrejme by som rád ale niekedy PC verziu vydal, pretože chcem, aby si každý mohol zahrať čo najviac hier. Avšak aj keď začneme optimalizovať PC verziu až po vydaní na PS5, nebudeme ju schopní optimalizovať za pol roka, takže nevyjde v tak krátkom časovom rozpätí,“ vysvetľuje Jošida.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -