Pri príležitosti 20. výročia štúdia Guerrilla Games sme sa dozvedeli predajný úspech Horizon Forbidden West vo verziách pre PS5 a PS4. Akčná adventúra s predajmi 8,4 milióna kusov je jednou z najpredávanejších hier pre PlayStation 5. Pri God of War Ragnarök tento rok Sony oznámila 11 miliónov predaných kópií.
Celá séria, teda prvý diel Horizon Zero Dawn, pokračovanie Horizon Forbidden West a spin-off Horizon Call of the Mountain pre PlayStation VR2, má na konte viac ako 32,7 milióna kópií. Ďalšie milióny hráčov si zahrali Horizon vďaka ponuke platenej služby PlayStation Plus a bezplatnej akcie Play at Home, ktorá prebiehala v roku 2020 počas covidu-19.
„Keď to zhrnieme, je to míľnik, ktorý sme si pred 20 rokmi, keď sme s tvorbou hier začínali, nedokázali predstaviť,“ komentoval úspech šéf štúdia a výtvarný a animačný riaditeľ Jan-Bart van Beek. Najúspešnejšie je pochopiteľne Horizon Zero Dawn, ktoré malo vo februári 2020 úctyhodných 20 miliónov kusov, avšak tu sa počíta nielen PS4 verzia, ale aj PC. Predpokladá sa, že na počítače zamieri aj druhé dobrodružstvo Aloy, vrátane príbehového rozšírenia Burning Shores, ktoré vyšlo tento rok výhradne na PS5.
Pri spomienkach na začiatok si v Guerrilla Games spomenuli na sériu Killzone. Vďaka prvému dielu tejto first-person strieľačky sa v Guerrilla Games našli a považujú ho za zlomový bod v histórii štúdia, pretože príbeh uchvátil predstavivosť hráčov. Počas PS3 generácie tím rástol a stal sa takzvaným first-party štúdiom Sony. Teraz ale v Guerrilla Games prežívajú novú etapu, ktorá je spätá so sériou Horizon. Jej tretí diel bol už predtým potvrdený a chystajú aj nejaký online projekt v tomto svete. Zatiaľ čo Netflix má v pláne hraný seriál.
„Nemôžeme sa dočkať, až zistíte, kam sa Aloy vydá nabudúce,“ dodal Jan-Bart van Beek. Bod zlomu pre Guerrilla Games nadišiel po vydaní Killzone Shadow Fall pre PS4 v roku 2013. Bolo pre nich ťažké odložiť Killzone bokom, ale chceli vytvoriť niečo nové, čo sa nepodobá ničomu, čo robili predtým. Nápad jaskynných ľudí, ktorí bojujú proti strojom, vznikol v tíme. Každý mal možnosť vyjadriť sa a povedať, na čom by chcel pracovať. Pri predstavení Horizon Zero Dawn na E3 boli všetci pekne nervózni a báli sa, ako hráči a novinári na hru zareagujú.