„Kúpili sme Bethesdu, aby sme zabránili exkluzivite Starfield pre PlayStation,“ tvrdí Phil Spencer

Mário Gurský Mário Gurský

Počas vypočúvania v rámci aktuálneho prípadu FTC proti Microsoftu šéf Xboxu, Phil Spencer, vysvetlil, že jedným z dôvodov, prečo spoločnosť kúpila ZeniMax Media, holdingovú spoločnosť, ktorá vlastní Bethesda Softworks, bola obava, že Starfield by sa nemusel dostať na Xbox. Bethesda uzavrela so spoločnosťou Sony dohodu o časovej exkluzivite pre dve svoje ďalšie hry, vďaka ktorej by sa na Xbox dostali až rok po vydaní.

„Keď sme získali spoločnosť ZeniMax, jedným z impulzov bolo, že spoločnosť Sony uzavrela dohodu pre Deathloop a Ghostwire Tokyo… aby zaplatila Bethesde za to, že tieto hry nebude dodávať na Xbox,” povedal Spencer prostredníctvom portálu The Verge. „Takže diskusia o Starfielde, keď sme sa dozvedeli, že Starfield potenciálne tiež skončí preskočením Xboxu, nemôžeme byť v pozícii konzoly tretieho miesta, kde by sme ešte viac zaostávali vo vlastníctve obsahu, takže sme museli zabezpečiť obsah, aby sme zostali životaschopní v tomto biznise.”

- Reklama -

Spencer súdu vysvetlil, že vydávanie hier na obe konzoly odovzdávalo spoločnosti Sony peniaze, ktoré potom použila proti svojmu konkurentovi. „Zakaždým, keď dodáme hru na PlayStation… Sony zachytí 30 % príjmov, ktoré robíme na ich platforme, a potom tieto peniaze použije okrem iných príjmov, ktoré má, na veci, ktorými sa snaží znížiť prežitie Xboxu na trhu,” povedal. „Snažíme sa konkurovať, ale ako som povedal, za posledných 20 rokov sa nám to nepodarilo efektívne.”

Na otázku, či to znamená, že The Elder Scrolls 6 bude exkluzívne pre Xbox a PC, Spencer odpovedal nejasne. „Myslím si, že sme mali trochu nejasnosti v tom, na akých platformách sa hra uvedie, vzhľadom na to, ako ďaleko je jej vydanie,” povedal Spencer. „Momentálne je pre nás ťažké to určiť.”

Prvou hrou Bethesdy, ktorá od akvizície vynechala PlayStation, bol Redfall, vydaný v máji, čo nebol práve štipľavý úder vo vojne proti Sony, pričom Spencer sa osobne ospravedlnil za jeho neuspokojivé uvedenie na trh. USA nie sú jedinou krajinou, ktorá brzdí Microsoftom navrhovanú akvizíciu Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolárov. Obchodné komisie vo viacerých krajinách sa buď pokúsili transakciu zablokovať, alebo o nej zatiaľ nerozhodli.

- Reklama -
- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -