Spoločnosť Microsoft tak urobila formou oficiálneho stanoviska, ktoré uverejnili na svojich stránkach. V ňom uvádzajú, že ponechať Epic Games prístup k vývojárskym účtom a nástrojom je “tá správna vec”. Len pred pár dňami sme na našich stránkach informovali, že súboj medzi spoločnosťami Apple a Epic Games sa zostruje.
Vyjadrenie zdieľal aj šéf Xboxu Phil Spencer na svojom Twitteri. Prehlásenie vyjadruje hlavne znepokojenie nad tým, že ak by sa výhražky Applu stali skutočnosťou, malo by to neblahý dopad na celé herné odvetvie.
Unreal Engine je jeden z najdôležitejších nástrojov v hernom priemysle. Využíva ho obrovské množstvo hier, medzi nimi aj hry Microsoftu. Napriek tomu, že existuje mnoho herných štúdií, ktoré si vyvíjajú svoj vlastný herný engine, Unreal Engine je stále jednou z najčastejších možností pri tvorbe hier. Podľa Microsoftu neexistuje množstvo enginov, ktoré by ponúkli také možnosti, aké ponúka práve Unreal Engine.
Okrem iného má Microsoft špeciálnu licenciu, ktorá mu umožňuje pretvárať si Unreal Engine podľa svojich potrieb. Do tejto technológie investovali nemalé peniaze. Ich hry bežia na všetkých známych platformách (možno len okrem PlayStation) vrátane iOS zariadení. Podobne je na tom aj množstvo iných herných štúdií, ktorých hry bežia na Unreal Engine. Ak by Apple naplnil svoje slová, herný priemysel by sa nadobro zmenil.
Treba si uvedomiť, že akákoľvek hra, ktorá využíva Unreal Engine, by už na iOS nebola dostupná. Respektíve by už nedostala žiadnu aktualizáciu ani nový obsah. Nie je to teda len vojna Apple verzus Epic Games (aj keď pôvodcovia tohto problému sú práve tieto dve spoločnosti), ale Apple verzus herný priemysel.